دومین پاسگاه محیط‌بانی در منطقه مُند بوشهر ایجاد شد

پاسگاه محیط بانی ضامن آهو به عنوان دومین پاسگاه محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده‌مند استان بوشهر ساخته شد.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: منطقه مُند به وسعت ۳۲ هزار هکتار در سال ۱۳۵۵ به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده استان معرفی شد تا از گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در آن حمایت و حفاظت شود.

مهدی جمادی افزود: برای حفاظت بیشتر از گونه‌های حیات وحش موجود در منطقه دومین پاسگاه محیط‌بانی ایجاد شده است تا زمینه استقرار محیط‌بانان و اشراف آنان بر منطقه بیشتر فراهم شود.

او ادامه داد: پاسگاه محیط‌بانی جدید که به نام ضامن آهو مزین شده در مکان مناسبی ساخته شده است تا اشراف کامل به منطقه وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در منطقه مند هفت محیط‌بان فعالیت دارند که دو نفر از آنان می‌توانند به طور مستمر در پاسگاه ضامن آهو مستقر شوند.

جمادی بیان کرد: منطقه حفاظت شده مند با وجود ۱۳۰ گونه پرنده و انواع جانوران از جمله آهوی شنی، گرگ، کفتار، شغال، گربه وحشی و جنگلی، از تنوع زیستی کم نظیری در استان بوشهر برخوردار است.

او، مند را یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده کشور و از زیستگاه‌های مهم گونه آهوی شنی خواند و افزود: در آخرین سرشماری ۹۰۰ راس آهو در این منطقه شمارش شده است.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مردم نقاط اطراف مند مشارکت خوبی برای حفاظت از گونه‌های جانوری دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.