هشدار کرونایی در آذربایجان غربی/ افزایش ۳۰ درصدی بستری‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هشدار داد: شیوع ویروس کرونا در استان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر بیمار بستری شدند‎.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نسبت به تشدید شیوع کرونا در استان هشدار داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۹۷ نفر دیگر به خاطر ابتلا به بیماری حاد ‏تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر افزایش نشان می‌دهد.

دکتر آقازاده اضافه کرد: تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۴۷۵ نفر رسید که از این تعداد ۲۵۴ نفر مشکوک و ۲۲۱ نفر مبتلا به کرونا هستند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۳۵ نفر ‏است که از این تعداد، ۳۶ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند‎.

آقازاده با اشاره به اینکه چهار نفر بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی جان ‏باختند اظهار کرد: از بدو شیوع کرونا در استان تعداد فوت‌شدگان کرونا در استان به ۳ هزار و ۵۶۹ نفر ‏رسیده است‎. ‎

او ادامه داد: از کل فوت شدگان ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر در ارومیه و در هرکدام از شهر‌های ماکو و خوی یک نفر جان ‏خود را از دست داده‌اند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به مردم استان اکیدا سفارش کرد: برای رهای از سایه شوم کرونا در استان باید اصول همیشگی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت ‏بهداشت فردی و شستن دست‌ها را فراموش نکنیم.

بر اساس اعلام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی، در هفته جاری وضعیت شهر‌های چالدران و پلدشت آبی، شهر‌های بوکان و میاندوآب، خوی، سلماس و نقده نارنجی و شهر‌های ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، ماکو، چایپاره، سردشت، مهاباد، شاهین دژ و شوط از تاریخ  ۲۵ بهمن ماه زرد اعلام شده است.

انتهای پیام/گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.