انهدام یک باند کلاهبرداری در کرمانشاه/کشف ۷۴ راس دام قاچاق

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند کلاهبرداری در استان که سردسته آن‌ها اقدام به درج آگهی‌های جعلی و اخاذی میلیاردی از مردم شهر‌های مختلف کشور کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اعلام شکایت دو نفر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مبالغ مختلفی به حساب افراد شاکی واریز و سپس برداشت شده است، گفت : تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد، این دو نفر پس از افتتاح حساب در یکی از بانک‌های شهر کرمانشاه به علت ناقص بودن مدارک، موفق به دریافت عابر بانک خود نشده و کارت آن‌ها در همان شعبه باقی مانده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پس از بدست آمدن این سرنخ، ماموران در تحقیقات تخصصی خود به یکی از کارمندان خدماتی بانک مشکوک و در نهایت مشخص شد، این شخص در فرصت مناسب کارت‌های بانکی مشتریانی که به علت نقص مدارک در شعبه مانده بود را همراه با پاکت رمز آن سرقت می‌کرده است.

جاویدان با اشاره به دستگیری کارمند خدماتی بانک، افزود: این فرد در بررسی‌های پلیس به جرم خود اعتراف و عنوان کرد، کارت‌های سرقتی را به شخصی دیگر تحویل داده و در ازای هر کارت نیز ۱۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

او ادامه داد: ماموران در گام بعدی به سراغ این شخص رفته و او هم پس از دستگیری عنوان کرد کارت‌های خریداری شده را به ازای هر کارت ۱۵ میلیون ریال به فرد دیگری تحویل داده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد متهم سوم از چندی قبل و به جرم فروش مال غیر در زندان به سر می‌برد، گفت: با هماهنگی قضایی این فرد در اختیار پلیس قرار گرفت و عنوان کرد کارت‌های خریداری شده را در اختیار شخصی به نام "ا. پ" قرار داده است.

او افزود: ماموران پس از دستگیری این شخص که سردسته باند نیز بود در تحقیقات انجام شده دریافتند که وی ماه هاست در فضای مجازی اقدام به درج آگهی‌های جعلی فروش اثاثیه منزل خصوصا مبلمان در شهر‌های مختلف کشور می‌کند.

جاویدان ادامه داد: سردسته باند پس از اقرار به رفتار مجرمانه خود اذعان کرد پس از تهیه چند سیم کارت بدون نام و نشان و تهیه کارت‌های بانکی به نام افراد دیگر، اقدام به درج آگهی جعلی در فضای مجازی کرده و از این طریق مبالغی بین دو تا ۱۲ میلیون ریال به عنوان بیعانه از مردم دریافت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ نفر در شهر‌های مختلف کشور از سردسته باند اعلام شکایت کرده اند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده میزان کلاهبرداری این فرد به حدود چهار میلیارد ریال می‌رسد.

او با بیان اینکه شناسایی شاکیان دیگر در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست در خرید‌های اینترنتی خود دقت بیشتری به عمل آورده و تا زمان دریافت کالای مورد نظر خود از پرداخت وجه خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هر چهار عضو این باند دستگیر شده اند .

۷۴ راس دام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد

فرمانده هنگ مرزی سومار از توابع شهرستان گیلانغرب از کشف ۷۴ راس دام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط مرزبانان هنگ مرزی این بخش خبر داد.

 غلامرضا فتحی زاده افزود: در راستای حفظ و حراست از نوار مرزی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان احشام، مرزبانان این هنگ مرزی دیشب با اجرای گشت و کمین هدفمند حین پایش نوار مرزی توانستند تعداد ۷۴ راس احشام را حین خروج از نوار مرز کشف کنند.

او افزود: قاچاقچیان به محض ورود ماموران با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شده و پرونده دام‌های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

فرمانده هنگ مرزی سومار گفت: پدیده قاچاق باعث کار افتادن چرخ‌های تولید و صنعت و در نهایت خروج ارز و رکود اقتصادی در مملکت می‌شود.

 فتحی زاده افزود: مرزداران این هنگ با پوشش شبانه‌روزی و فعال کردن منابع خبری و رصد هرگونه تحرکی در تلاشند تا فضای ناامنی را برای قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی ایجاد کنند.

کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک و هرویین

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک و هرویین در شهرستان‌های هرسین و کنگاور خبر داد.

جمال سلمانی افزود: در ماموریت نخست و پس از اطلاع ماموران انتظامی هرسین از فعالیت ۲ قاچاقچی و اینکه قصد انتقال مقدار قابل توجهی موادمخدر از استان‌های جنوبی به این شهرستان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی قاچاقچیان شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه خودرو‌های آن‌ها را در ورودی شهر هرسین توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بازرسی از خودرو‌های متعلق به قاچاقچیان که پژوپارس و تیبا بود در مجموع ۱۰ کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف شد.

 سلمانی با اشاره به دستگیری هر ۲ قاچاقچی و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی، از انتقال خودرو‌های آن‌ها به پارکینگ خبر داد.

او به دیگر ماموریت انجام شده در راستای کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه پیکان مشکوک و جهت بازرسی آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۰ کیلوگرم ماده مخدر هرویین که داخل موتور خودرو به شکل حرفه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

 سلمانی از کشف ۱۴۰ بسته توتون تنباکو و یک هزار نخ سیگار قاچاق از داخل خودروی حامل مواد مخدر خبر داد و گفت: ارزش این محموله قاچاق نیز به حدود ۷۰ میلیون ریال می‌رسد.

او افزود: در همین راستا ۲ نفر هم دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شد.

۲۶۴ نفر در تصادفات جاده‌ای کرمانشاه جانشان را از دست دادند

رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: امسال ۲۶۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جانشان را از دست دادند که ۵۳ درصد به دلیل واژگونی خودرو‌ها بوده است.

محمد حیدری گفت: عامل اصلی واژگونی خودرو‌ها رعایت نکردن سرعت مجاز است، ضمن اینکه پایین بودن ایمنی خودرو‌ها بعد از واژگونی را می‌توان عامل مرگ افراد قلمداد کرد.

او افزود: محور کرمانشاه به کامیاران یکی از نقاط پرحادثه استان است که چند سالی است عملیات توسعه و تبدیل شدن به بزرگراه را طی می‌کند و هنوز ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده است.

حیدری از کاهش ۲۰ درصدی تردد جاده‌ای در ۱۰ ماه اول سپری شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: ۲۰ درصد در فوتی‌های جاده‌ای کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، تعداد مجروحان امسال را ۲ هزار و ۲۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه پارسال با چهار هزار و ۱۰ مجروح، ۱۷.۵ درصد کاهش داشته ایم.

او گفت: در این مدت مجموع تصادفات جاده‌ای در مقایسه با پارسال ۳۸ درصد کاهش داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.