بیش‌از ٢٧٠٠ دهیاری در سیستان و بلوچستان فعال است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک بیش‌از ٢ هزار و ٧٠٠ دهیاری و سه هزار و ۱۷۱ شورای اسلامی روستایی در این استان فعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آرش جمالزهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست مشورتی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ایرانشهر اظهارداشت: دهیار باید با بررسی و جمع بندی مشکلات روستاها برنامه مشخص و مدونی را در حل و فصل مشکلات و توسعه روستا داشته باشد.

او  بیان کرد: توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد اشتغال برای روستاییان در راستای رونق اقتصادی خانواده‌ها از اولویت‌های مهم مسئولان در این بخش است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سوزن دوزی یکی از صنایع دستی زنان منطقه است گفت: باید از این ظرفیت برای درآمدزایی بیشتر خانواده‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او  افزود: هر چه قدر در یک کشور روستاها قدرت و توانمندی هایشان بیشتر باشد و روستا نشینی مورد اقبال قرار گیرد طبیعتا بازخوردهای آن در توسعه پایدار کشور و روند تولید ثمرات ارزشمندی را نصیب کشور خواهد کرد.

جمالزهی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۰هزار و پنج آبادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد افزود: همچنین ۸۷ درصد جمعیت روستایی این استان تحت پوشش نهاد دهیاری قرار دارند و مباحث مربوط به پسماندها و مدیریت روستایی از این طریق پیگیری می‌شود.

 روستاها به عنوان قلب اقتصادی هر کشور از اهمیت زیادی برخوردار هستند به طوریکه در صورت کم رنگ شدن نقش این مناطق در اقتصاد علاوه‌بر کاهش تولیدات داخلی شاهد پیامدهای ناگواری همچون حاشیه نشینی خواهیم بود.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن از مجموع ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۳۲ نفر یعنی بیش از ۵۱ درصد جمعیت در نقاط روستایی این استان ساکن هستند.

میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶.۵ درصد است که سیستان و بلوچستان با مستقر بودن بیشتر جمعیت آن در روستاها در این زمینه در کشور پیشتاز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار