کلاهبرداری با عنوان شما برنده شده اید

دادستان شهرستان بشرویه در مورد شگرد‌های تکراری کلاهبرداران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خسروی دادستان بشرویه با اشاره به افزایش مجدد آمار پرونده‌های کلاهبرداری در سطح شهرستان در طول چند هفته اخیر به شهروندان هشدار داد تا بیش از پیش مراقب شیوه و شگرد‌های کلاهبرداران باشند.

او افزود: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ شکایت با عنوان کلاهبرداری در این شهرستان مطرح شده و باعث از بین رفتن میلیون‌ها تومان سرمایه مردم شده است.

خسروی بیان کرد:دریافت تماس و پیامک‌هایی نظیر اینکه شما برنده شدید، یارانه شما قطع شده است، خرید و فروش سهام عدالت، ثبت نام کارت سوخت و یا کارت ملی، دریافت واکسن کرونا باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که این موضوع مکرر بیان شده که به افراد ناشناس و همچنین تماس و یا پیام‌های دریافتی از سوی این گونه افراد به هیچ وجه اعتماد نشود.


بیشتر بخوانید


دادستان بشرویه ادامه داد: شهروندان نباید اطلاعات شخصی و مالی خود را به آن‌ها منتقل کنند، زیرا اگر قرار باشد مبلغی به حساب آن‌ها واریز شود نیاز به هیچ اقدامی نیست و فقط کافی است شماره کارت را به طرف مقابل اعلام نمایید.

او همچنین گفت : با توجه به سهولت خرید و فروش املاک، لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه در بستر فضای مجازی به ویژه از طریق دیوار، شیپور و یا کانال و گروه‌ها به ویژه پیام رسان‌های خارجی، به شهروندان توصیه می‌شود بدون شناخت کافی از اشخاص و به صرف یک تماس تلفنی و یا ارسال پیام کوتاه به عابر بانک مراجعه نکنند و یا مبلغ را از طریق تلفن همراه به حساب و کارت افراد ناشناس واریز ننمایند.

خسروی گفت:جهت انعقاد هرگونه قرارداد و یا هرگونه معامله حتماً به صورت حضوری و با تنظیم مبایعه نامه در دفتر اسناد رسمی و یا مراجع ذیربط اقدام به خرید و فروش نمایند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا دو قرون هم تو جیب مردم نمیزارین بمونه
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۰:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چه آدمای خنگی پیدا میشن که به این پیاما توجه میکنن