شهرداری برای خرید آثار تجسمی مرتبط با شاخصه‌های فرهنگی شیراز از سراسر کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی شهردار شیراز از خرید ۲۷ اثر از ۲۷ هنرمند رشته‌های تجسمی خبر داد و تأکید کرد: این اقدام از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، به منظور حمایت از هنرمندان شیرازی، انجام شده است.

مرتضی جعفری افزود: در مرحله اول، آثار خریداری شده متعلق به هنرمندان برجسته و بیشتر شناخته شده در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، حجمی و عکس است که رقمی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

او با بیان مفاد مصوبه شورای شهر مبنی بر خرید محصولات صنایع دستی و آثار هنری تجسمی هنرمندان شیرازی، گفت: هنرمندان مشمول این مصوبه می‌توانند شیرازی ساکن در نقاط مختلف کشور یا هنرمندان غیر شیرازی باشند که اثری با هویت و شاخصه‌های فرهنگی، تمدنی و ارزشی شهر شیراز تولید کرده باشند که دارای درجه هنری از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا اعتبارنامه از جانب مراکز معتبر هنر‌های تجسمی و سنتی هستند.

احمدرضا دستغیب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص این مصوبه اظهارداشت: پس از مرحله اول خرید آثار هنرمندان شیرازی که امسال اتفاق افتاد، با پیگیری‌های بسیار، بودجه‌ای ۲ میلیارد تومانی نیز به مرحله دوم خرید آثار هنرمندان شیرازی تخصیص یافته است.

او افزود: در مرحله بعد که سال آینده انجام خواهد شد، آثار هنرمندانی در دیگر رشته‌های هنری مکتب شیراز از جمله کاشی هفت رنگ، خاتم سازی، قلم زنی و منبت کاری خریداری می‌شود.

دستغیب تأکید کرد: آثار هنری خریداری شده به عنوان اموال منقول شهرداری شیراز محسوب می‌شوند و با نظر شورای سیاست گذاری از طریق نصب در مراکز فرهنگی و هنری زیرمجموعه شهرداری یا نمایشگاه‌های مقطعی، فصلی و مناسبتی، در معرض نمایش شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.