معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: تاکنون موارد مثبتی از کرونای انگلیسی در استان همدان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت‌: گرچه موارد مثبتی از کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده، اما تمهیدات لازم برای پیشگیری از این موضوع صورت گرفته و حساس‌سازی مردم، پزشکان، بخش دولتی و خصوصی و همچنین کادر بیمارستان‌ها انجام شده است.

او گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سابقه مسافرت افراد را رصد خواهیم کرد و موارد مشکوک را برای انجام آزمایش‌ها تکمیلی ارسال می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: برای شناسایی زودهنگام کرونای انگلیسی مراقبت‌های آزمایشگاهی را تشدید خواهیم کرد.

کرمی در ادامه به مردم توصیه کرد: برای حفظ وضعیت موجود و پیشگیری از ایجاد موج‌های احتمالی بعدی پروتکل‌های بهداشتی اعم از زدن ماسک، شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها، دوری از تجمعات، عدم استقبال از مسافر، عدم برگزاری مهمانی را جدی بگیرند.

او تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم از هرگونه دست دادن، روبوسی کردن در هر شرایطی بپرهیزند و همچنین دست دادن به شیوه مشت گره کرده را به‌عنوان یک فرهنگ جا نیندازند چراکه با وجود احترام متقابل به یکدیگر هیچ ضرورتی برای این موضوع وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.