رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید درقم

سیجانی گفت:تسهیلات رونق تولید برای استان،۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۷۷۰ میلیارد آن پرداخت شده‌است و این روند همچنان با سرعت بیشتر ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم درحاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،دراین خصوص گفت: با توجه به ادامه یافتن روند پرداخت تسهیلات درنظر گرفته شده تا سال آینده انتظار ما این است که میزان جذب و پرداخت تسهیلات در استان قم از میزان اعلام شده نیز فراتر رود.

سیجانی با اشاره به این که فرآیند پرداخت تسهیلات رونق تولید درقم از یکم مردادماه امسال آغاز شده و این روند تا سی‌ویکم تیرماه سال‌آینده ادامه دارد، افزود: این پرداختی‌ها در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری انجام می‌شود که صنعت بیشترین سهم را در جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید استان دارد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به ظرفیت بالای استان قم در جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید، ادامه داد: در همین رابطه تقاضا داریم با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده واحدهای تولیدی، سطح اعتبار اختصاص یافته برای استان قم در قالب تسهیلات رونق تولید افزایش یابد.

سیجانی گفت: درجلسه کارگروه ستاد تسهیل استان درخواست ۱۰ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان و ۱۹ طرح کشاورزی به میزان ۴۷ میلیارد تومان تایید و قرار شد پرونده آن‌ها برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: این تسهیلات شامل سرمایه درگردش برای واحد‌های موجود و سرمایه ثابت برای واحد‌های نیمه تمام است که پس از بررسی مدارک متقاضیان و دارا بودن شرایط لازم توسط بانک‌های عامل، بر اساس مقررات باید پرداخت تسهیلات ظرف یک ماه انجام شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.