توقیف دو دستگاه خودرو حامل چوب و زغال جنگلی قاچاق در ممسنی

با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی دو دستگاه خودرو حامل چوب و زغال جنگلی قاچاق در این شهرستان شناسایی و متوقف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با خودرو‌های حامل محصولات جنگلی قاچاق و کاهش تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان حمل چوب آلات جنگلی و زغال قاچاق را در محور اصلی آبپخشان و فهملیان به نورآباد شناسایی و متوقف کردند.

او، بیان کرد: متخلفان به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جاسازی محصولات  جنگلی قاچاق در داخل این خودرو‌ها کرده بودند و قصد خارج کردن  این محموله به خارج از استان را داشتند که در دام ماموزان یگان حفاظت گرفتار شدند.

مسعودی جم، تصریح کرد: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینگ متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تمامی محور‌های مواصلاتی ممسنی به صورت شبانه روزی مورد رصد دقیق ماموران منابع طبیعی قرار گرفته که در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر قانون با متخلفان برخورد می شود.

او، با اشاره به  امحاء کوره‌های زغالی در مناطق جنگلی دره مارو، آبپخشان و دو کنارون شهرستان ممسنی افزود: طی عملیات دیگری  کوره‌های زغالی فعال در این مناطق شناسایی و امحاء شدند.

مسعودی جم با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و همه در برابر حفاظت از این منابع طبیعی ارزشمند مسئول هستند از مردم طبیعت دوست شهرستان ممسنی درخواست کرد  با ماموران منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند تا دست این گونه افراد سود جو از طبیعت کوتاه شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار