دولت تیشه به ریشه مطبوعات نزند

مصوبه دولت در خصوص عدم الزام چاپ آگهی‌های دولتی در نشریات تیشه به ریشه رسانه‌های مکتوب می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شکرالله رضازاده مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران در واکنش به مصوبه دولت درباره عدم الزام چاپ آگهی‌های دولتی در نشریات، گفت: مطبوعات در سال‌های اخیر به اندازه کافی از گرانی نحیف شده‌اند، این مصوبه زدن تیشه به ریشه رسانه‌های مکتوب است.

او با اشاره به اینکه رسانه‌های مکتوب همچون انواع کسب و کار در سال‌های اخیر ضعیف‌تر شده‌اند، افزود: گرانی افسار گسیخته ملزومات چاپ و از طرفی شیوع ویروس کرونا توانی برای ادامه حیات مطبوعات باقی نگذاشته بطوریکه فعالیت حداقلی نشریات محلی نشان‌دهنده غیرت آنان برای خالی نکردن فضای رسانه‌ای استان است.

رضازاده گفت: روزنامه‌های مستقل و غیر دولتی به اندازه کافی به دلیل افزایش هزینه‌ها و شرایط اقتصادی کشور با کاهش درآمد مواجه هستند و آگهی‌های دولتی به منبع اصلی درآمد آنان تبدیل شده، اما مشخص نیست دولت چرا منبع اصلی درآمد روزنامه‌های مستقل و غیردولتی را هدف قرار داده است.

او با بیان اینکه تصمیم دولت کارشناسی‌شده نیست، افزود: دولت اگر بنای این تصمیم را دارد ابتدا باید کارشناسی لازم را انجام دهد و تبعات آن را بسنجد، این تصمیم در زمان نامناسبی هم اتخاذ شده است.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران اتکا به فضای دیجیتال و دولت الکترونیک اقدامی راهبردی است که به لطف شیوع ویروس کرونا در برخی حوزه اقداماتی صورت گرفته، اما اگر قرار باشد آگهی مطبوعات شامل این موضوع شود، مطمئنا باید آخرین اقدام دولت در تکمیل دولت الکترونیک باشد.

او با بیان اینکه اظهارات مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دستور و نحوه برگزاری جلسه نشان می‌دهد این یک مصوبه عادی و ساده نیست، بهانه رشد فضای دیجیتالی و کاهش هزینه را برای این مصوبه صحیح ندانست و افزود: هیچ فرد و نهادی نمی‌تواند منکر مزیت‌های رسانه‌های مکتوب شود، اعتبار و ماندگاری نشریات غیرقابل انکار است و در تاریخ ثبت می‌شود.

رضازاده ادامه داد: روزنامه‌های محلی و حتی بسیاری از روزنامه‌های سراسری و هفته‌نامه‌ها با وجود اینکه در رقابت نابرابر و ناعادلانه با فضای مجازی هستند، اما تاثیر بسزایی در دفاع از حقوق مردم و هشدار به مسئولان کم‌کار دارند.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران ابراز امیدواری کرد با اتحاد مدیران رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌نگاران و وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مصوبه دولت اصلاح شود و مطبوعات دیگر بییشتر از این آسیب نبینند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار