گفت و گوی تلفنی نخست وزیر عراق و دبیرکل ناتو

نخست وزیر عراق در گفتگو با دبیرکل ناتو بر اهمیت همکاری با ناتو تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت و کرده و بر اهمیت توسعه همکاری با ناتو در سایه ادامه عملیات نیرو‌های امنیتی در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر مصطفی الکاظمی امروز سه شنبه تماسی تلفنی از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پبمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دریافت کرد که طی آن، دو طرف در خصوص همکاری مشترک میان عراق و پیمان ناتو و راه‌های تقویت آن، خصوصا در زمینه ارائه حمایت از مؤسسات امنیتی و نظامی عراق در زمینه‌های آموزش، مشاوره، همکاری اطلاعاتی طبق اولویت و دستورات دولت عراق به شیوه‌ای که حاکمیت عراق حفظ شود، بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، مصطفی الکاظمی بر اهمیت توسعه همکاری با ناتو در سایه ادامه عملیات نظامی نیرو‌های امنیتی عراق در مقابله با تروریسم و پیگرد بقایای گروه‌های تروریستی داعش تأکید کرد.

از سوی دیگر، ینس استولتنبگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از اقدامات دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تقدیر و اعلام کرد: ناتو به حمایت از عراق در تلاش برای پیگرد سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

استولتنبرگ همچنین از شگفتی دولت‌های ناتو از گام‌های دولت عراق در پایبندی به شیوه اصلاحی که در پیش گرفته سخن گفت.
ساعاتی پیش نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای عراقی خود، از پایبندی واشنگتن به حمایت از بغداد سخن گفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) امروز تلفنی با «جمعه سعدون» وزیر دفاع عراق عراق صحبت کرد. وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای عراقی خود گفت: ما به حمایت از شرکای عراقی خود در دفاع از حاکمیت عراق پایبند هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار