واحد‌های بسته بندی حبوبات زیر ذره بین بازرسان/ ۴ واحد بسته بندی به دلیل گرانفروشی جریمه شدند

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: در راستای نظارت بر قیمت‌ها و کنترل قیمت کالا از مبدا، بازرسی از واحد‌های بسته بندی حبوبات در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی حسنی اظهار داشت: بازرسان در بررسی قیمت‌ها متوجه اختلاف قیمت غیرمتعارف عمده فروشی حبوبات در بازار با قیمت‌های درج شده بر روی بسته بندی شدند.

او ادامه داد: هر چند حبوبات مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست، اما ساماندهی بازار و ضرورت رعایت ضوابط قیمت گذاری امری واجب است.

معاون بازررسی سازمان صمت اضافه کرد: بر همین اساس جلسه‌ای با حضور مدیران واحد‌های بسته بندی حبوبات مستقر در استان برای توجیه قیمت گذاری تشکیل شد که در این جلسه در خصوص استفاده از برنامه کاربردی تعیین قیمت حبوبات، هزینه بسته بندی، هزینه حمل و نقل، کاهش قیمت مندرج بر روی بسته بندی، کاهش تخفیف ارائه شده به فروشگاه‌های بزرگ و ... صحبت و آموزش‌های لازم به مدیران این شرکت‌ها داده و به سوالات آن‌ها پاسخ داده شد.

حسنی اظهار داشت: متاسفانه با بازرسی از بازار و چندین واحد بسته بندی حبوبات و فروشگاه‌های بزرگ و بررسی قیمت‌ها مشخص شد که این واحد‌ها هیچ گونه اقدامی برای کاهش قیمت‌های خود انجام نداده و بنابراین تاکنون برای ۴ واحد بسته بندی پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای طی مراحل قانونی ارسال شده است.

به گفته او، ارزش ریالی پرونده تخلف این۴ واحد بسته بندی حبوبات بیش از ۶۰۵ میلیون ریال است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌های بسته بندی حبوبات همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حسنی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت فارس و یا شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز اطلاع دهند تا مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.