مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد:

دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه حذف می‌شود

توحیدی فر گفت: از اول اسفند ماه چاپ دفترچه‌های کاغذی درمان تامین اجتماعی متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین توحید‌ی‌فر مدیر درمان تأمین اجتماعی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی درمان از ابتدای اسفندماه امسال، گفت: از این پس بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و یا جلد دفترچه درمان بعنوان مدارک هویتی، خدمات درمانی را از کلیه مراکز کلینیک، پاراکلینیک، بستری و مطب پزشکان دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد تأکید کرد: بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند استحقاق درمان خود را با یکی از روش‌های اعلام شده استعلام بگیرند.

او افزود: روش‌های استعلام شماره گیری کد ussd # ۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه و انتخاب گزینه استحقاق سنجی، شماره گیری کد ussd # ۱۴۲۰*۴* و انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی، شماره گیری کد ussd # ۱*۱۴۲۰* ۴*، مراجعه به سایت medical.tamin.ir وروش پنجم مراجعه به سایت pwa.tamin.ir است.

توحیدی فر با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای قطع احتمالی اینترنت و یا در دسترس نبودن سامانه دیده شده است، گفت: جای هیچگونه نگرانی برای بیماران و پزشکان وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همچنین با اشاره به نگرانی بیمه شدگان در رابطه با نحوه محاسبه بیمه تکمیل درمان اظهارداشت: ابهامات موجود با همکاری بیمه مرکزی برطرف شده و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی، نیازی به ارائه گواهی کاغذی از سوی  مردم نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر دفترچه‌های باقیمانده نزد بیمه شدگان معتبر خواهد بود و فعلاً پزشکان و داروخانه‌ها می‌توانند از برگه‌های دفترچه‌ها، سربرگ اختصاصی پزشک و یا نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار