نظرسنجی: ترامپ نامزد محبوب جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود

به رغم رسوایی‌های سیاسی فراوان ترامپ، اکثر حامیان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، او گزینه اصلی آن‌ها خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ همچنان نامزد محبوب جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

نتایج نظرسنجی جدید مورنینگ کنسالت حاکی از آن است که ۵۴ درصد از جمهوری خواهان از رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند. همچنین ۵۹ درصد از حامیان جمهوری خواهان گفته اند که ترامپ باید نقش اصلی را در حزب جمهوری خواه در آینده برعهده بگیرد. تنها ۱۷ درصد از هم حزبی‌های ترامپ معتقدند وی نباید هیچ نقشی در این حزب داشته باشد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حامیان حزب جمهوری خواه به رغم رسوایی‌های متعدد از سوی ترامپ همچنان جایگاه پیشین وی در این حزب را مورد تائید قرار می‌دهند. بر اساس نتایج این نظرسنجی تازه ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند در صورت نامزد شدن مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به وی رای خواهند داد. 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد جمهوری خواهان در مقایسه با ماه ژانویه ترامپ را کمتر در حادثه سورش به کنگره آمریکا مقصر می‌دانند. شمار جمهوری خواهانی که گفتند ترامپ مسئولیت زیادی در یورش کنگره دارد با کاهش ۱۴ واحدی به ۲۷ درصد رسید.

در بخشی از نتایج این نظرسنجی آمده است ۵۱ درصد از رای دهندگان آمریکایی اقدام سنا در تبرئه دونالد ترامپ از استیضاح را رد کردند، هر چند باز هم نتایج با گرایش‌های حزبی اندکی فرق داشت و ۷۹ درصد از جمهوری خواهان تبرئه رئیس جمهور هم حزبی خود را اقدامی درست از سوی سنا توصیف کردند.

ترامپ در حالی همچنان مورد تایید نسبی هم حزبی‌های خود قرار می‌گیرد که با داشتن رسوایی دو استیضاح در کارنامه سیاسی خود در تاریخ آمریکا یکه تاز است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار