نشان سیمرغ بر شانه‌های کوهنورد ایذه‌ای

کوهنورد ایذه‌ای با صعود به قلل مرتفع تمام استان‌ها عنوان سیمرغ کوهنوردی کشور را از آن خود کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی بهمنی کوهنورد ایذه‌ای گفت:  از ۸ سال پیش به دلیل علاقه‌ای که به کوهنوردی داشتم، این ورزش را آغاز و در برنامه خود صعود به قله‌های کشور را دنبال کردم و  از سال ۹۶ که با طرح سیمرغ کوهنوردی آشنا شدم عزم خود را برای اتمام این طرح جزم کردم و در اولین صعود این طرح، موفق شدم قله دماوند را فتح کنم.

او در تشریح طرح سیمرغ کوهنوردی کشور افزود: این طرح از سوی فدراسیون کوهنوردی معرفی شده است و در آن کوهنوردانی که به ۳۱ قله مرتفع در ۳۱ استان کشور صعود کنند به این عنوان دست پیدا خواهند کرد، در واقع کسی که طرح سیمرغ را به پایان رسانده باشد روی بلندترین نقاط تمام استان‌های کشور ایستاده است.

بهمنی اظهار داشت: در مجموع با پیمودن ۶۱ هزار کیلومتر مسافت جاده‌ای در سراسر کشور و بیش از ۶۵۰ کیلومتر پیمایش کوهنوردی در شرایط آب و هوایی مختلف و ۱۱۷ هزار متر مجموع ارتفاعات قله‌های صعود شده، این پروژه را به اتمام رساندم.

این کوهنورد ایذه‌ای که آخرین صعود خود در طرح سیمرغ را چندی پیش با ایستادن بر فراز قله تفتان به پایان رساند، تصریح کرد: علاوه بر دستیابی به این موفقیت، صعود به چندین قله مطرح کشور را نیز انجام داده ام.

او بیان داشت: کوهنوردی ورزشی است که روح انسان را جلا می‌دهد و با طبیعت مانوس می‌کند، من در ادامه صعود‌های خود علاوه بر قلل داخل کشور، صعود به قله‌هایی مانند آرارات، کازبک و کلیمانجارو را در برنامه دارم.

بهمنی نشان سیمرغ  خود را به همه تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا تقدیم و تصریح کرد: در طول یکسال گذشته این عزیزان از جان خود برای حفظ سلامتی مردم مایه گذاشتند و همه ما مدیون آن‌ها هستیم، امیدوارم هرچه زودتر شاهد رخت بر بستن این بیماری از جهان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.