سازمان ملل: رهبری القاعده تحت حمایت طالبان است

یک مقام سازمان ملل گفت که طالبان با وجود تعهد به آمریکا مبنی بر قطع رابطه با القاعده، هنوز روابط نزدیک خود با گروه‌های تروریستی را حفظ کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام سازمان ملل گزارش دادند که طالبان با وجود تعهد به آمریکا مبنی بر قطع رابطه با القاعده، هنوز روابط نزدیک خود با گروه‌های تروریستی را حفظ کرده‌اند و به جنگجویان القاعده اجازه داده‌اند که در خاک افغانستان آموزش ببینند.

ادموند فیتون براون، مسئول نظارت از گروه‌های تروریستی سازمان ملل در افغانستان به ان‌بی‌سی نیوز گفت که هنوز به وضوح رابطه نزدیکی بین القاعده و طالبان وجود دارد.

وی افزود: «ما معتقدیم که رهبری عالی القاعده هنوز تحت حمایت طالبان است.»

در گزارش ان‌بی‌سی با استناد به آخرین یافته‌های تیم نظارت سازمان ملل در ماه جنوری، آمده است که ۲۰۰ تا ۵۰۰ جنگجوی گروه القاعده در ۱۱ ولایت افغانستان حضور دارند.

این در حالی است که طالبان بارها رابطه این گروه با القاعده پس از امضای توافق دوحه را تکذیب کرده و مدعی شده‌اند که القاعده در افغانستان حضور ندارد.

طالبان در توافقنامه دوحه که در ماه فبروری سال گذشته با آمریکا امضا کردند تعهد دادند که با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده قطع رابطه کنند و در مقابل، آمریکا هم از افغانستان خارج شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار