صدور ۴۲۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان کرمانشاه

از ابتدای امسال تاکنون ۴۲۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان کرمانشاه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفری مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت گفت : در حال حاضر ۹۳ درصد مطب‌ها و ۹۴ درصد پاراکلینیک‌ها و داروخانه‌های استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی مجهز شده اند که این امر علاوه بر صرفه جویی چشمگیر در استفاده از کاغذ موجب تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان شده است.

او گفت : تمام درمانگاه‌های بخش خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی ظرف یک ماه و نیم گذشته به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل شده اند که در این مدت ۲۳ هزار نسخه الکترونیک در این مراکز صادر شده است.

او افزود: در بخش بیمارستانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیز همه بیمارستان‌ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل هستند و در بخش بیمارستان‌های غیر دانشگاهی هم تنها دو بیمارستان باقی مانده که تا هفته اول اسفندماه به این سامانه متصل خواهند شد.

مظفری از انعقاد تفاهم نامه همکاری بیمه سلامت با بهزیستی خبر داد و افزود: از این پس هزینه‌های بیمه‌ای خدمات گفتار درمانی و شنوایی سنجی برای مددجویان بهزیستی در تعهد بیمه سلامت قرار می‌گیرد و تمام مراکز خدماتی می‌توانند برای انعقاد قرار داد به دفتر بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: امسال اعتبارات قابل توجه‌ای به مبلغ ۵۵۴ میلیارد تومان به بیمه سلامت استان اختصاص یافت که با این اعتبار بدهی کلیه مطب ها، پاراکلینیک‌ها و درمانگاه تا پایان دی ماه تسویه شده، همچنین مطالبات بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز تا شهریور ماه و بیمارستان‌های دانشگاهی تا پایان تیر ماه پرداخت شده است.

مظفری افزود: از ابتدای سال آینده نیز دفترچه‌های بیمه سلامت با هدف کاهش استفاده از دفترچه‌های کاغذی و توسعه خدمات الکترونیک تک برگ خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار