واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد:

روحانی به وزیر اطلاعات تذکر داد/ فتوای رهبری به قوت خود باقی است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبری به قوت خود باقی است.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تصمیمات دولت در ارتباط با کرونا گفت: اگر بتوانیم از این یک‌ماه خوب استفاده کنیم و وضعیت کرونا و شیوع آن کمتر شود سعی مان بر این است محدویت‌ها برای عید کمتر شود.

وی درباره انتصاب شریعتی (استاندار سابق خوزستان) به عنوان رئیس جدید سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: ارزیابی که ما در ریاست جمهوری داریم بر چند محور است؛ حالا رسانه‌ها بر اساس یک کاغذی که من نمی‌دانم چطوری از وزارت کشور بیرون‌رفته و بر اساس موضوع دو سال این گونه مسایل رو مطرح می‌کنند.

واعظی گفت: استاندار سابق خوزستان توانست این استان را با همه مسایل در برخی زمینه‌ها ارتقا دهد. بسیاری از مردم و نماینده‌ها تماس گرفتند و‌اصرار داشتن که او بماند. نباید با مدیران کشور اینطوری رفتار کرد اقای رییس جمهور برای وزارت صمت و راه از استانداران استفاده کردند معنی این است کسانی که زحمت می‌کشند دیده می‌شوند.

رئیس دفتر روحانی درباره آخرین خبر‌ها از روند بررسی لوایح مرتبط با FATF تصریح کرد: فضایی که در اینده پیشرو ما است این است که تحریم‌ها برداشته شود و ما نتوانیم روال بانکی را انجام دهیم امیدواریم تصمیمی که در مجمع تشخیص گرفته می‌شود در راستای منافع ملی و انجام روابط سالم بانکی باشد.

وی همچنین درباره سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران گفت: سفر به کشور‌های همسایه مرسوم است این سفر نیز با هدف ارتقا روابط دو جانبه، آینده منطقه، برجام بود نه ایشان پیغامی داشتن و نه ما پیغامی توسط ایشان ارسال کردیم.

واعظی درباره تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ ضمن تشکر از مجلس اظهار داشت: کمیسیون تلفیق و مجلس هر کمکی برای بهتر شدن بودجه داشته باشند، ما از آن استقبال می‌کنیم نباید دنبال این باشیم روابط خوب مجلس و دولت با اظهار نظر فردی در کمیسیون یا مجلس به هم بخورد.

وی درباره قانون هسته‌ای مجلس گفت: بنای دولت این است قانون مجلس را درباره پروتکل الحاقی اجرا کند و نامه آن را هم به مدیرکل آژانس دادیم ما عضو پادمان هستیم مدیرکل آژانس درخواست سفر به تهران کرده است که ما استقبال کردیم ما دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم و بار‌ها گفتیم برای همین دلیلی برای پنهان کاری نداریم.

واعظی همچنین درباره فردی بهنام محجوبی و ادعایی که درباره عدم رفتار شایسته با زندانیان مطرح می‌شود، گفت: هنوز گزارش کاملی را از طریق وزیر دادگستری دریافت نکردیم و لذا در این خصوص بحثی نکردیم که بگویم نظر دولت چیست.

رئیس دفتر روحانی درباره اظهار نظر اخیر وزیر اطلاعات درباره برجام و انرژی هسته‌ای گفت: موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبری به قوت خود باقی است و این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آقای روحانی در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکری داده است تاکید کرد: بله.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
داستان چیه؟ یه کم بیشتر توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
درسته
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم که از تفکر مجتهدی چون ایشان چنین کلامی در میاد البته اینها همه مشکل زیر ساختی حوزه است که مدتی رحیم پور به ان پرداخت و زیر ابشو زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
چی
آخرین اخبار