استاندار همدان:

مجریان انتخابات متعهد به صیانت از آرای مردم هستند

استاندار همدان گفت: مجریان انتخابات متعهد به صیانت از آرای مردم هستند چراکه این موضوع از مولفه‌های اثر گذار در جلب اعتماد و افزایش مشارکت در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی,استاندار همدان امروز در همایش طرح جامع آموزش مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ استان‌های همدان، کردستان، ایلام و مرکزی که به میزبانی استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: همه افرادی دارای استحقاق، دلسوزان نظام طبق قانون باید فرصت حضور در انتخابات را داشته باشند.

او افزود: باید همه نقش آفرینان در انتخابات عرصه را برای حضور همه سلایق و تفکر‌ها که قانون اساسی را قبول دارند و در درون نظام هستند، براساس و در چارچوب قانون، فراهم کنند.

  استاندار همدان گفت: عملکرد دولت در انتخابات برگزار شده سال‌های اخیر بسیار موفق و درخشان بوده و در این دوره نیز از نظر اجرا، تامین منابع مالی و دیگر شاخص‌ها به طور قطع شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و ماندگار خواهیم بود.

شاهرخی تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است چرا که اصل استقرار نظام برپایه رای مردم بوده و در عین حال فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «میزان رای مردم» دکترین سیاسی جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: بنابراین مشروعیت نظام به رای مردم گره خورده و برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی و سالم از برنامه‌های جدی دولت است چراکه میزان حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رای و درصد مشارکت آن‌ها همواره مورد توجه جهانیان قرار دارد.

استاندار همدان گفت: مجریان انتخابات متعهد به صیانت از آرای مردم هستند چراکه این موضوع از مولفه‌های اثر گذار در جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت در انتخابات است در این بین ناظران بر انتخابات هم باید فرصت حضور همه افراد را فراهم کنند.

شاهرخی افزود: مسوولان باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و گفت و گو‌های بی مورد خودداری کرده و وقت خود را فرصت خدمتگزاری به مردم و پرداختن به متن و اصل کار و تعامل با افرادی که توان کمک به آن‌ها را دارند، کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: تعامل به معنای واگذاری اختیارات خود به دیگران و اجرای منویات آنان نیست، باید در تعامل و گفت و گو شاخص‌های که رئیس جمهوری برای نحوه اداره کشور تعیین کرده اند را دنبال کرد.

او  با بیان اینکه حفظ استقلال، حمایت از مجموعه مدیران دولت مورد تاکید و توجه است، اظهار داشت: باید با پرهیز از وادادگی، از فرصت باقی مانده عمر دولت دوازدهم برای خدمت به مردم استفاده و با قدرت کار‌ها را دنبال کنیم.

استاندار همدان اضافه کرد:اگر به دور از اغراض سیاسی و واقع بینانه نگاه کنیم دوران تدبیر و امید یکی از دوران پُر افتخار جمهوری اسلامی است، یعنی دولت تدبیر و امید اقدامات بی نظیری در حوزه‌های مختلف انجام داد که این خدمات کمتر بیان شده است.

شاهرخی بیان کرد: یکی از تاریخی‌ترین دوران نظام اسلامی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت به نحوی که در عرصه بین الملل توانستیم منطق ایران اسلامی را به جهانیان ثابت و بی منطقی و قُلدری استکبار را برای دنیا آشکار کردیم.

او با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، دولت در خط مقدم جنگ اقتصادی به مثابه یک سد در برابر تحریم‌های ظالمانه عمل کرده است، اظهار داشت: برخی در داخل کشور دنبال برجسته کردن نقاط منفی هستند و نمی‌دانند که این کار آن‌ها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

استاندار تصریح کرد:توجه به رونق اقتصای و بهبود معیشت مردم، حمایت از تولید کنندگان با هدف جهش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ سلامت مردم از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های دولت تدبیر و دولت است.

 طرح جامع آموزش مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ با حضور معاونان سیاسی استانداری ها، فرمانداران و مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری‌های کردستان، ایلام، مرکزی و همدان به میزبانی استانداری همدان برگزار می شود. در این دوره آموزشی فرایند انتخابات سال ۱۴۰۰ با حضور دبیر ستاد انتخابات کشور و رئیس فناوری اطلاعات وزارت کشور تبیین خواهد شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.