استفاده بیش از ۹۰ درصد پزشکان کاشانی از نسخ الکترونیک

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان استفاده بیش از ۹۰ درصد پزشکان کاشانی را از نسخ الکترونیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی محمد حق‌پناه مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، روز چهارشنبه در نخستین وبینار خبری دستگاه‌های اجرایی کاشان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این بیماری کشنده در گفتگوی مجازی با خبرنگاران گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد پزشکان کاشانی در اجرای طرح نسخ الکترونیک در راستای کاهش انتقال آلودگی از طریق دفترچه‌های بیمه و قطع زنجیره شیوع کرونا استقبال کردند.

او، افزود: ۲۵۰ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان در سال‌جاری صادر شده است که رشد ۶۵ درصدی را نسبت به سال قبل داشته‌است.

به گفته او، مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل هم‌ردیف استان‌ها فعالیت دارد و خدمات درمانی را به ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل ارایه می‌دهد.

افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی کاشان با توجه به شروع کرونا مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی پرداخت‌های این مدیریت با توجه به شروع کرونا را در منطقه تاکیدکرد و گفت: این هزینه‌ها بیشتر برای بستری بیماران کووید - ۱۹ در بخش تخت‌های ویژه هزینه شده‌است.

حق‌پناه، اظهارداشت: این مدیریت با توجه به شروع کرونا و اقدام به جذب نیروی انسانی پزشک توانست درمانگاه بوعلی کاشان و درمانگاه تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) آران وبیدگل را دو نوبته کند.

او، اضافه کرد: تامین اجتماعی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در منطقه کاشان مبلغ ۹ میلیارد تومان بابت درمان بیماران هزینه کرده است.

به گفته او، سازمان با عنایت به اینکه CTS یکی از ابزار‌های تشخیصی برای بیماری کرونا است محدودیت‌های در ارتباط با تجویز CTS را همانند تجویز توسط تمام پزشکان عمومی و متخصص، محدودیت زمانی ۶ ماهه و سقف ریالی مراکز طرف قرارداد را نیز برداشت تا بتواند غربالگری این بیماری براحتی انجام شود.

او همچنین نوبت دهی تلفنی، استفاده از منشی دیجیتال، راه‌اندازی سیستم غیر حضوری کمیسیون پزشکی را از دیگر برنامه‌های عملیاتی شده برای جلوگیری از ازدحام بیماران در مراکز درمانی و شیوع کرونا برشمرد.

به گفته وی، سازمان با عنایت به اینکه CTS یکی از ابزار‌های تشخیصی برای بیماری کرونا است محدودیت‌های در ارتباط با تجویز CTS را همانند تجویز توسط تمام پزشکان عمومی و متخصص، محدودیت زمانی ۶ ماهه و سقف ریالی مراکز طرف قرارداد را نیز برداشت تا بتواند غربالگری این بیماری براحتی انجام شود.

بیشترین تعداد بیمه‌شده تامین اجتماعی کشور در کاشان است

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با تاکید بر اینکه کاشان بیشترین تعداد بیمه‌شده تامین اجتماعی را نسبت به جمعیت در بین شهرستان‌های کشور دارد گفت:به ازای هر ۱۰ کاشانی هفت نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

حق‌پناه، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان آران و بیدگل و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت شهرستان کاشان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند افزود: ۲۳۵ هزار نفر در کاشان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند که ۷۵ هزار نفرآن بیمه‌شده اصلی و بقیه آن تبعی است.

او، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به جمعیت جامعه در منطقه کاشان شامل کاشان، آران وبیدگل و نطنز افتخار ارایه خدمات را به ۶۸ درصد از جمعیت جامعه دارد.

به گفته او، این مدیریت سالانه به ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار نفرخدمات درمانی ارائه می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اظهارداشت:این مدیریت در بخش درمان مستقیم ماهانه به بیش از ۷۵ هزار نفر بیمه شده و در بخش درمان غیرمستقیم ماهانه به ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده خدمات رسانی می‌کند.

تامین اجتماعی سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه کاشان هزینه می‌کند
حق‌پناه، هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را در این شهرستان در بخش واحد‌های درمانی طرف‌های قرارداد خصوصی و دولتی ماهانه ۱۷ میلیارد تومان و در بخش درمان ملکی ماهانه ۸ میلیارد تومان دانست و گفت: ماهانه ۲۵ میلیارد و سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان بابت درمان بیماران تامین اجتماعی منطقه کاشان هزینه می‌شود.

به گفته او، بابت هزینه دارویی بیماران تامین اجتماعی در بخش داروخانه‌های طرف قرارداد ماهانه ۴ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان افزود: این مدیریتدر اجرای مصوبه هیات دولت با واگذاری بیمارستان شهید دکتر بهشتی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان دربهمن ماه سال ۱۳۸۳ تمامی هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی یعنی سهم سازمان و فرانشیز سهم بیمار را پرداخت می‌کند.

حق‌پناه، افزود: ماهانه بیش از ۴ میلیارد تومان برای درمان رایگان بیماران تامین اجتماعی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان هزینه می‌شود.
او، همچنین از دریافت اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی در راستای بهبود و ارتقای خدمات درمانی متناسب با نیاز بیمه‌شدگان، افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی و توسعه بخش‌های درمانی خبر داد.

برداشتن محدودیت تایید نسخ دارویی بیماران خاص
به گفته او، افزون بر برداشتن محدودیت ۲۳۲ قلم داروی نیازمند به تائید سقف تائید نسخ برای بیماران دارای بیماری خاص و در معرض خطر همانند بیماران MS، شیمی درمانی، پیوندی، تالاسمی و هموفیلی تا سقف ۸ میلیون تومان افزایش یافت تا برای تائید نسخ داروئی خود به دفتر اسناد پزشکی مراجعه نکنند.

مدیریت درمان منطقه کاشان در حال حاضر با ۳۵۰ نفر نیروی انسانی خدمات خود را در حوزه درمان به بیش از ۳۴۳ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در ۲ شهر ارائه می‌کند.

فعالیت درمانی تامین اجتماعی کاشان به طور رسمی بعد از تصویب قانون الزام در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۹ آغازشد که ابتدای کار با خرید خدمت توسط نیرو‌های وزارت بهداشت در کار‌های درمانی و از سال ۷۱ نیز بصورت مستقل با استخدام نیرو در درمان مستقیم کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.