رد پای خودروهای دیزلی در پرونده آلودگی هوای شهر تهران+ فیلم

وسایل حمل و نقل عمومی درصد پایینی از آلودگی هوا را دارند که با بی توجهی در کارنامه آلودگی هوا جا خشک می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوای کلانشهرها دیگر نامحسوس نیست، ترددهای درون شهری پای خودروهای دیزلی را هم به پرونده آلودگی هوا باز کرده است.

در همین رابطه ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای کاهش آلایندگی شهرها باید اتوبوس های استاندارد روز خریداری شوند.

البته به جز خرید اتوبوس های نو که پول هنگفتی هم می‌خواهد، یک راه حل دیگر مثل نصب فیلتر دوده وجود دارد که البته برای آن قانون هم مصوب شده است، چراکه فیلترها تا ۹۹ درصد میزان ‌انتشار ذرات معلق را از خودروهای دیزلی کاهش می دهند.

ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: فیلترهای جذب دوده استانداردهایی دارند که روی چه اتوبوسی نصب شوند، به همین‌منظور سطحی را تعیین کردند و گفتند از این سطح به پایین باید فیلتر دوده نصب کرد.

اظهارات نظرها درباره فیلتر جذب دوده به اینجا ختم شد که به گفته ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، فیلتر جذب دوده اصلا تولید داخل ندارد و خارجی است و رقم سنگینی دارد.

البته با تحقیقات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد که تولیدات‌ داخلی با قیمتی مناسب تر هستند و داریم.

اگرچه وسایل حمل و نقل عمومی درصد پایینی از آلودگی هوا را دارند، اما همین سهم کم هم اگر فکری برایش شود می‌تواند به راحتی از کارنامه آلودگی پاک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار