اثر بخشی کمتر واکسن‌های فایزر و مدرنا علیه گونه آفریقای جنوبی کرونا

مجله پزشکی نیوانگلند اعلام کرد واکسن‌های فایزر و مدرنا آنتی بادی کمتری در برابر گونه آفریقای جنوبی کرونا تولید می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ژورنال پزشکی نیوانگلند» که از مشهورترین نشریات پزشکی در جهان به شمار می رود اعلام کرد واکسن فایزر و مدرنا آنتی بادی کمتری در برابر گونه آفریقای جنوبی کرونا تولید می کنند؛ چیزی که به معنای اثر بخشی کمتر این واکسن ها در برابر  این گونه جدید کرونا به شمار می رود.

بر اساس اطلاعاتی که روز گذشته در نشریه نیوانگلند به چاپ رسید، طبق یک تحقیقات آزمایشگاهی که از سوی محققان شرکت فایزر- بایون تک با همکاری «دانشگاه تگزاس» به انجام رسیده، مشخص شده خنثی سازی گونه آفریقای جنوبی کرونا از سوی واکسن فایزر- بایون تک تقریبا دو سوم ضعیف تر بوده است.  

اثر بخشی کمتر واکسن‌های فایزر و مدرنا علیه گونه آفریقای جنوبی کرونا

همچنین بر اساس تحقیقات دیگری که از سوی شرکت مدرنا و «مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی» آمریکا که ریاست آن را دکتر آنتونی فائوچی برعهده دارد، به انجام رسیده، نشان دهنده کاهش آنتی بادی های خنثی کننده واکسن این شرکت در برابر گونه B.1.351 (گونه آفریقای جنوبی کرونا) است.

شرکت مدرنا گفته است در تلاش است تا در صورت نیاز، دوز های واکسن خود را تقویت کند. شرکت های فایزر و بایون تک نیز در حال اماده سازی خود برای ارائه یک آپدیت و یا یک دوز تقویت شده در صورت نیاز هستند. خبرگزاری امریکایی بلومبرگ اعلام کرده بر اساس بیانیه ای که در ماه ژانویه منتشر شده، این شرکت ها گفته اند عملکرد واکسن هایشان بسیار کندتر در برابر گونه آفریقای جنوبی کرونا در مقایسه با دیگر گونه های دیگر این بیماری بوده است؛ اما آنها گفته بودند تفاوت های اندکی که در خنثی سازی گونه های مشاهده شده وجود دارد، بعید است کاهشی چشمگیر در اثربخشی این واکسن داشته باشد.

اثر بخشی کمتر واکسن‌های فایزر و مدرنا علیه گونه آفریقای جنوبی کرونا

گفتنی است تا کنون بیش از ۱۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۴۴۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار