ایثارگرانی که در گمنامی با اهدای جان امنیت حفظ می‌کنند

سال‌های بعد از انقلاب تلاش تمام مسوولان و دلسوزان نظام به ویژه حافظان جان و مال مردم بر امنیت سیستان و بلوچستان معطوف بوده که در این میان سربازان گمنام امام زمان (عج) با تلاش شبانه روزی جان را در کف اخلاص گذاشته تا کشور و ملت در آرامش و امنیت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کشورمان ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاورمیانه با خطرات، چالش‌های مهم و تحولاتی فراوان در فضای امنیتی رو به رواست.

واقعیت این است که فضای راهبردی ایران، از جمله امنیت ملی در معرض ابعاد متعدد ژئوپلیتیک بیرونی قرار دارد؛ در عین حال فضای سرزمینی کشور به سبب آن که مکمل راهبرد‌های جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیکی کشور‌ها و قدرت‌های پیرامونی بوده تهدیداتی، چون مهاجرت‌های غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و سلاح‌های غیرمجاز، ورود کالا‌های ممنوعه، جنایات سازمان یافته، ناامنی نواحی مرزی و حمله به پاسگاه‌های مرزبانی در کنار تحرکات قومی- مذهبی به ویژه بعد از جنگ افغانستان، امنیت مرز‌های شرقی ایران را با خطر مواجه کرده است.

مناطق بی ثبات همجوار ایران به ویژه در شرق کشور باعث دغدغه‌ها و نگرانی‌های بنیادی شده و فقدان رشد دموکراسی و ناپایداری برخی دولت‌های پیرامونی و گسترش اقتدار قومی آن‌ها و نیز وجود بزرگ‌ترین قطب تولید مواد مخدر و انواع قاچاق‌ها در مرز‌های سیستان و بلوچستان بر آسیب‌پذیری مرز‌های جغرافیایی و امنیتی ایران افزوده است.

معمولاً حاشیه‌های مرزی محل تجمع گروه‌های نژادی، مذهبی و زبانی است و از این نظر سیستان و بلوچستان از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

گذشته از همه، موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و حضور تعداد کثیری از اتباع بیگانه سبب تشدید عملیات تروریستی در این استان شده و در نهایت نبود ثبات و بروز چالش‌های امنیتی را برای این منطقه به وجود آورده بود.

از شهادت تا امنیت

در طول تاریخ تمدن و حکومت در ایران شاهدیم که نهاد‌ها و افراد گوناگونی در زمینه حفظ و ارتقا امنیت با نام‌ها و سازو کار‌های مختلف وجود داشته و نقش مهمی در پیشرفت اهداف مختلف این مرز و بوم ایفا کرده‌اند.

این افراد و نهاد‌های گوناگونی که از آن‌ها شاید خیلی از ما زیاد نشنیده باشیم فرزندان و وارثان همان تفکری هستند که برای عبور از آن روز‌های سخت دفاع مقدس به حضرت زهرا (س) و مهدی صاحب الزمان (عج) متوسل می‌شدند.

آن‌ها گاهی در لباس رزمنده دفاع مقدس، گاهی در لباس جوانی جهادگر در مناطق محروم و گاهی هم در لباس بسیجی و یا سرباز گمنامی که با تاسی از اندیشه‌های انقلاب در سخت‌ترین و حساس‌ترین برهه‌ها و مکان‌ها حضور یافته و برای تامین و حفظ همین امنیت با تمام اهمیتی که گفتیم از جان خود می‌گذرند.

سربازان گمنام امام زمان (عج)

برای رسیدن به امنیت موجود خبر‌های زیادی از شهادت دلاور مردانی قوی ایمان چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، چه در مرزها، چه در دفاع از میهن و دفاع از حرم تا شهادت سردار دل‌ها پخش شده که شاید درک آن‌ها برای نسل چهارمی سخت باشد، اما چنان تاثیرگذار بوده است که قدرت‌های استکباری جرات روبرو شدن با این دلاور مردان شهادت طلب را ندارند و به همین سبب از هر توطئه ناجوانمردانه‌ای علیه کشور و ملت ایران استفاده می‌کنند تا شاید بتوانند این سرو قوی ریشه و قوی هیکل را بشکنند، اما زهی خیال باطل.

مزدوران و نوکران استکبار این بار نیز سعی داشتند برای رضایت اربابان خون آشام خود در آخرین روز‌های بهمن ماه از مسیری دیگر و با دسیسه‌ای شوم به این ملت سلحشور ضربه‌ای وارد کنند، اما این بار نیز سربازان تیز هوش و مقتدر انقلاب و فرزندان دلیر ملت، چون سد مستحکم در مقابل آنان ایستادگی کرده و نقشه آنان را نقس بر آب کردند.

شهادت سه سرباز گمنام امام زمان (عج) گرچه غمی سنگین بر دل مردم ایران بجا گذاشت، اما نشان داد که این شهادت‌ها ملت ما را منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته کرده و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و حفظ امنیت کشور لحظه‌ای از پا نخواهند نشست و راه این عزیزان را با اقتدار ادامه خواهند داد.

هرچند که خبر شهادت نیرو‌هایی که از خانواده و شهر خود کیلومتر‌ها فاصله گرفتند تا برای تامین و حفظ امنیت و آرامش ما تلاش کنند، خیلی ناگوار است، اما به دنیا نشان داد که ایران برای هر ایرانی چه ساکن شمال یا جنوب و شرق یا غرب همانند یک پیکر است که اگر عضوی از آن بدرد آید دیگر عضو‌ها را قرار نمی‌ماند.

براساس اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات؛ به دنبال اقدامات اطلاعاتی بر روی یکی از باند‌های جرائم سازمان یافته استان سیستان و بلوچستان، سه تن از سربازان جان برکف گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان، در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

راهی که ادامه دارد

در طول تاریخ و از همان روز‌ها که مولا و مقتدای‌مان حضرت حسین‌بن علی علیه السلام در راه مقابله با ظلم و ناعدالتی به شهادت رسید این خط و سیر فکر در میان مردم و به ویژه جوانان این سرزمین ریشه گرفت.

جوانانی که در طول هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با وجود همه هجمه‌ها و ستم‌های جوامع به اصطلاح دموکراسی زده مدرن توانستند با ریختن خونشان از وجب به وجب این خاک دفاع کنند.

پیام منتشر شده از سوی وزیر اطلاعات در پی شهادت سه تن از سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستان و بلوچستان نشان‌دهنده پایداری و قاطعیت سربازان عرصه امنیت و آرامش جامعه برای ادامه راه شهداو برافراشته نگهداشتن پرچم پرافتخار ایران اسلامی است.

پیامی که در آن محمود علوی وزیر اطلاعات اعلام کرد: اکنون که افتخار شهادت فی‌سبیل الله نصیب سه تن از سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد شد و آن مرغان سبک بال از مقام سرباز عرصه پرافتخار گمنامی (در حین انجام اقدامات اطلاعاتی بر روی یکی از باند‌های جرایم سازمان یافته) به مقام والای گمنامان شهید مفتخر شده و حیات ابدی در جوار سید الشهداء، بر زندگی فانی رجحان داده‌اند، سر تسلیم و رضا به درگاه ربوبی الهی فرود می‌آوریم و به مقام شامخ آن عزیزان درود می‌فرستیم و با آنان عهد و پیمان می‌بندیم که راه فروزانشان را با عزت و سربلندی تا پای جان ادامه می‌دهیم و حافظ طریق پر فروغ شهدایمان هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق ازسیستان
۰۲:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
درود خدا بر بسیجیان و سپاه که از این آب وخاک دفاع میکند خداخیرتان دهد
آخرین اخبار