اعلام هشدار نارنجی هواشناسی سمنان درباره تندباد و سرما

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هواشناسی استان سمنان با اشاره به سامانه ناپایدار جوی و آثار ناشی از آن شامل تندباد، افت محسوس دما و بارندگی‌ هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پیرو هشدار زرد روز دوشنبه هفته اخیر و بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، سامانه‌ای با ناپایداری در وضعیت جوی روزهای آینده با اعلام هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

او در توصیف سامانه مورد انتظار شامل وزش باد شدید و بسیار شدید افزود: زمان شروع فعالیت این سامانه امروز و نوع مخاطره آن وزش باد شدید تا بسیار شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتربرساعت وزش باد لحظه ای شدید به صورت نقطه ای و محلی ، بارش باران، برف، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش نسبی و محسوس دما و احتمال کولاک برف در ارتفاعات است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه وزش باد شدید در غالب نقاط دور از انتظار نیست ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط استان سمنان و با شدت بیشتر در نواحی شمالی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: بارش باران و برف نیز در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به مه آلودگی و کاهش دید افقی در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و محورهای شمالی، تاکید کرد: کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده از آثار مهم فعالیت سامانه کنونی خواهد بود.

مصطفوی درباره منطقه اثر فعالیت این سامانه گفت: روز چهارشنبه وزش باد شدید، و اواخر روز آغاز بارش ها از نواحی غربی و شمال غربی استان خواهد بود.

او اضافه کرد: روز پنجشنبه نیز بارش باران در غالب نقاط استان سمنان، باران و برف در ارتفاعات، باد بسیار شدید در غالب نقاط به ویژه نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی بارش باران در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی استان و بارش برف در ارتفاعات، باد شدید در روز جمعه، افزود: لغزندگی جاده ها و معابر، آبگرفتگی، کاهش دید، کیفیت هوا، امکان اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان و امکان خسارات احتمالی ناشی از وزش باد بسیار شدید، مهمترین مخاطرات روزهای آینده است.

مصطفوی اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهزبودن به تجهیزات زمستانی، بررسی استحکام سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی، استحکام پوشش گلخانه ها و تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها و مرغداری‌ها، تمهیدات پیشگیرانه لازم و حفاظت از محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد بسیار شدید و کاهش نسبی دما ، و مدیریت منابع انرژی، مهمترین نکات قابل توجه برای روزهای آینده است.

مصطفوی زمان پایان فعالیت سامانه بارشی را بعدازظهر جمعه عنوان و اضافه کرد: رضوان و شهمیرزاد در روزهای آینده دمای منفی ۸ و منفی ۶ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه دمای هوای شهر سمنان امروز کمینه ۱۲ و بیشینه به ۲۲ درجه سانتیگراد می رسد گفت: این شهر در روزهای آینده بیشینه دمای ۱۷ و کمینه ۲ درجه سانتیگراد را پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار