اقتصاد سلامت، حوزه‌ مغفول مانده‌ صنعت گردشگری در یزد

رئیس جامعه هتلداران یزد گفت: بخش عمده مخاطبان اقامتگاه‌های یزد، استفاده کنندگان از خدمات درمانی هستند و برگزاری همایش های علمی می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیرناصر طباطبایی، رئیس انجمن هتلداران یزد گفت: بخش عمده مخاطبین اقامتگاه‌های یزد استفاده‌کنندگان از خدمات درمانی هستند که ذیل گردشگری سلامت تعریف می‌شوند و برگزاری همایش ها، نمایشگاه‌ها، اردو‌های ورزشی از عوامل رونق اقامتگاه‌ها است.

او ادامه داد: در حالیکه قوانین محدود کننده مسافران را به استفاده از اقامتگاه‌های غیررسمی سوق داده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه شرایط کرونا فرصتی برای توجه به اهمیت گردشگر و رونق اقتصادی حاصل از ورود آن به شهر است، اظهارداشت: تاکنون در میان کارکنان اقامتگاه‌های رسمی یزد هیچ مورد ابتلا به کرونا مشاهده نشده و در میان مسافران تنها یک مورد ابتلا گزارش‌شده است که می‌تواند مورد توجه تصمیم‌گیرندگان و مدیران ملی، برای سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری قرار گیرد.  

رئیس جامعه هتلداران یزد از وجود حدود ۷۰ اقامتگاه و هتل، ۲۲۰ بومگردی و در مجموع ۱۲ هزار تخت در یزد خبر داد و تعداد گردشگران ورودی سالانه به یزد را تا پایان آذرماه سال گذشته حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در سال جاری حدود ۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

خروج نیروی متخصص؛ خسارتی به‌مراتب بزرگ‌تر در شرایط کرونا

طباطبایی یزد را یکی از سه ضلع طلایی گردشگری ایران دانست که با توجه به پیشینه کوتاه‌مدت شهر در این حوزه رشد خوبی داشته است.

او افزود: خسارت وارد شده به صنعت گردشگری در دوران کرونا فراتر از عدم فروش صاحبان صنایع است و خروج نیروی متخصص صنعت گردشگری را معضلی به‌مراتب پیچیده‌تر معرفی کرد که وجود قوانین و سیاست‌های نادرست در کنار مواجهه ناصحیح با مسأله، عدم موفقیت در مدیریت شرایط را رقم‌زده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار