مصطفی لو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت موز داخلی، نصف موز وارداتی است

یک مقام مسئول در حوزه باغبانی کشاورزی گفت: قیمت موز داخلی یک دوم موز وارداتی است و وزارت جهاد و بخش خصوصی به دنبال تولید موز در داخل هستند.

محمدعلی مصطفی لو مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های باغبانی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر تهاتر سیب با واردات موز اظهار کرد: بنابر آنچه دولت مصوب کرده به ازای صادرات سه کیلو سیب باید واردات یک کیلو موز انجام شود که در این صورت قیمت موز به کمتر از ۳۰ هزار تومان می رسد.

وی افزود: مسئولان وزارت صمت باید پاسخگوی گرانی ها باشند چرا که قیمت گذاری به وزارت جهاد ارتباطی ندارد و تنظیم بازار در اختیار وزارت صمت است.

مصطفی لو با بیان اینکه سیب به اندازه کافی در انبارها ذخیره است، گفت: با توجه به ذخایر سیب در سردخانه های آذربایجان غربی، طی نامه ای به کمیسیون کشاورزی خواستار صادرات سیب شدیم، در غیر این صورت تولید دچار چالش می شود. 

مدیر عامل تعاونی های باغبانی کشاورزی ادامه داد: واردات موز با قیمت مناسب باید به کشور انجام شود چرا که در گذشته تمامی خانوارها موز خریداری می کردند، اما هم اکنون به علت قیمت بالا از محصولات داخلی خرید می کنند‌.

مصطفی لو در پایان با اشاره به اینکه قیمت موز داخلی یک دوم موز وارداتی است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی به دنبال تولید موز در داخل هستند،کما اینکه با افزایش قیمت دلار بخشی از کود مورد نیاز در داخل تولید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۱۰:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
توی عراق ۱۰۰۰دینار معادل۱۷۰۰۰ تومنه،اونها هم وارد میکنن،نمیدونم چرا اایران اینقدر گرونه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ااملی
۱۰:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
نمیدانم کسی واقعا موز ایرانی خورد؟ بخدا طعم خیار خوشمزه تر هست موزایرانی حتی طعم کدو تنبل را هم نمیده بعدش اندازه اش قیافه اش ومزه اش با موز خارجی فرق میکند ایرانی کوتاه تپل مثل ..... میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
موز داخلی ایا رویش ساخت ایران حک شده که خریدار بفهمد این موز داخلی است؟فروشندگان موز را کیلویی 65 تا70 تومن می فروشندوروی موزها برچسبی دال بر داخلی یا خارجی بودن نیست در نتیجه این روایتها در مورد موز داخلی یا خارجی همش ناغیل نوا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
موز رو ارزون کنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
نگید موز داخلی بگید آشغال.
انگار ریشه درخت میخوری.
اگه موز نخوریم نمیمیریم بخدا.
تو طب اسلامی اومده بهترین میوه همون میوه فصل و همون منطقه ای هست که توش زندگی میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۴۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
بله درسته منتها اندازه و مزه و کیمفیت مواد داخلیش هم یک پنج موز وارداتیه
آخرین اخبار