برای نخستین بار در آذربایجان غربی؛

۲۰ هزار قطعه مرغ اجدادی در واحدهای مرغداری استان جوجه ریزی شد

در راستای تاکید مقام معظم رهبری و حمایت از نژاد ایرانی مرغ آرین در آذربایجان غربی در ۳ واحد مرغ مادر جوجه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، ادیب نیا عضو هیئت رئیسه شرکت زنجیره‌ای بهپرور گفت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری و حمایت از نژاد ایرانی مرغ آرین در استان آذربایجان غربی، این شرکت در ۵ سالن و در ۴ خط C,D,B,A پدری و مادری، ۳۹ هزار و ۸۹ قطعه جوجه ریزی در یک ماه اخیر داشته است.

رضا یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه ۲۰ هزار قطعه مرغ اجداد توسط، یک شرکت زنجیره‌ای در ارومیه جوجه ریزی شد گفت: یک واحد دیگر تا آخر سال جاری به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در شهرستان بوکان جوجه ریزی خواهد کرد.

او افزود: ۳ واحد مرغ مادر در استان نیز اقدام به جوجه ریزی آرین کرده اند که طی یک سال اخیر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه تولید خواهد شد که از تولید این جوجه‌ها ۱۷ درصد جوجه یک روزه کشور در این استان تولید خواهد شد.

مرغ آرین نژاد اصیل ایرانی است که پرورش آن از چند سال پیش با هدف خود اکتفایی در تولید وتقویت امنیت غذایی مردم آغاز شده است.

استان آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید گوشت مرغ است، که سالانه ۱۰۲ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.