خلیج فارس همچنان مواج است

خلیج فارس با ادامه وزش باد شدید شمال غربی تا دوشنبه به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی بوشهر مواج است.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که از چهارشنبه شب تا امروز در استان فعال بود در دیلم ۳۶/۳ میلیمتر، گناوه ۲۹/۶، بندر امام حسن ۲۳/۲، برازجان ۲۰/۹، خارگ ۲۰/۶، بوشهر ۱۰/۳، اهرم ۷/۴، جم ۳/۶ و دیر ۰/۵ میلیمتر باران به همراه داشت. در خورموج، عسلویه و کنگان هم باران نبارید.

هادی سالاری افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با تداوم وزش باد شدید شمال غربی تا دوشنبه، خلیج فارس به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی استان به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

او ادامه داد: از ظهر فردا تا یکشنبه بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد و در این مدت وقوع بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در برخی نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: تا فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، در قسمت‌های جنوبی استان نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

سالاری گفت: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۲ و در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین ارتفاع موج در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکز‌ی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او افزود: در شبانه روز گذشته عسلویه با ۳۱ و بندر امام حسن با ۹ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۱۹ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۳۹ بامداد، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۱۱ و جزر دوم ساعت ۲۰:۵۷ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.