امام جمعه سنندج:

مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند

ماموستا رستمی گفت:مسئولان در هر مسئولیتی باید با همدلی و اتحاد در مسیر رفع مشکلات مردم و جامعه گام بردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزارشد،گفت: مسئولان نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند و هر که انقلابی و جهادی است باید برای رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

او افزود: مردم هم مسئولی را که با درد و مشکلات آنان آشنا باشند بیشتر دوست دارند و برای پیشبرد کار‌ها و تصمیم‌های کلان از آنان پیروی خواهند کرد و این همان راهی است که در رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به خوبی ترسیم شده است.

نماینده مردم کردستان مجلس خبرگان رهبری از مردم استان خواست با توجه به احتمال گسترش شیوع ویروس کرونا، هنگام ورود به اجتماعات از جمله نماز جمعه ضمن استفاده از ماسک، دستورالعمل‌ها ی بهداشتی را رعایت کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سنندج از مومنان خواست در این ایام نیازمندان و ایتام را فراموش نکنند و شایسته نیست انسان فقیر و گرسنه در خانه‌ای باشد و همسایه وی اسراف کند بلکه خانواده‌ها باید جویای حال همسایه نیازمند خود باشند.

او گفت: دین اسلام مسلمانان را به تقوا و نوع‌دوستی ترغیب کرده و به کسانی که بتوانند ۲ خانواده که با هم دشمنی و کینه دارند را با هم به صلح و آشتی برساند، بهترین پاداش دنیوی و اخروی خواهد داد.

ماموستا رستمی  افزود: در حالی که قرآن کریم انسان‌ها را از بدرفتاری با حیوانات هم منع می‌کند، بدرفتاری با هم نوع و بویژه زیردستان را نهی می‌کند و کمک به نیازمندان بویژه افراد بی‌بضات و بی‌سرپناه در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.