نتانیاهو: موضع اسرائیل در قبال برجام تغییری نکرده است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم آمریکا در خصوص برجام اعلام کرد موضع رژیم تل‌آویو در قبال برجام تغییری نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در توییتی به نقل از دفتر او در واکنش به اعلام آمادگی آمریکا برای شرکت در نشست طرف‌های برجام اعلام کرد موضع این رژیم در خصوص توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است.

دفتر نتانیاهو به نقل از او ادعا کرد: اسرائیل همچنان به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای متعهد است و موضعش در خصوص توافق هسته‌ای تغییر نکرده است. اسرائیل معتقد است که بازگشت به توافق قدیمی مسیر ایران به سمت زرادخانه هسته‌ای را هموار می‌کند. اسرائیل در ارتباط نزدیک با آمریکا در این خصوص قرار دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد طرف اروپایی برای مشارکت در یک جلسه کمیسیون برجام جهت گفتگو درباره بازگشت به برجام را می‌پذیرد.

یک منبع خبری فرانسوی مدعی شد آمریکا آمادگی خود را برای گفتگو با ایران در قالب جلسه کمیسیون مشترک برجام با اعضای ۱+۵ نشان داده است.

وال‌استریت‌ژورنال نیز به نقل از خبرنگار خود نوشت منابعی از مطرح شدن پیشنهاد برگزاری جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا به‌عنوان میهمان خبر داده اند.

وزرای خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا شامگاه پنج‌شنبه نشستی درباره ایران و با محوریت توافق هسته‌ای برگزار کردند.

در بخشی از بیانیه این دیدار ادعا شده بود: «تروئیکای اروپایی، آمریکا و ایران بر منافع مشترک تمرکز کنند. باید اطمینان حاصل کنیم ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد.»

دولت آمریکا همچنین شب گذشته ادعای خود مبنی بر نقض برجام از سوی ایران و بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار