معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

گاردریل‌ها و دیوار‌های صوتی به سرقت می‌روند/ درخواست برای واکسیناسیون کارکنان حمل و نقل عمومی

هاشمی درباره تعمیر و جایگزینی گاردریل‌ها و دیوار‌های صوتی در بزرگراه‌های تهران توضیحاتی داد.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مکاتباتی را هم شهردار تهران با وزیر بهداشت و هم بنده با فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران داشتیم تا کارکنان و رانندگان حمل و نقل عمومی در دریافت واکسن کرونا در اولویت قرار گیرند، چون ما در حوزه تاکسیرانی همکاران زیادی را از دست دادیم و در این حوزه بالغ بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر فوتی بر اثر کرونا داشتیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اتوبوسرانی هم تعداد محدودی از همکاران ما جان خود را از دست دادند، این به دلیل ارتباط مستقیمی است که بین رانندگان ما و مردم وجود دارد، این کار دو حسن دارد یکی جلوگیری از از دست دادن جان همکارانمان و دوم جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توسط رانندگانمان در بین مردم جامعه خواهد بود.

وی گفت:با همین دلایل فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران پذیرفت که رانندگان ما جزء مشاغل پر خطر قرار دارند و در تلاش هستند که با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد امکانات بیشتری را در اختیار رانندگان حمل و نقل عمومی و راهبر‌های مترو قرار دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:ما دو اقدام را شروع کردیم، بحث اول نوسازی حوزه بزرگراهی است که به منظور کاهش تصادفات است. به همین منظور در بسیاری از مکان‌ها در حال تعویض گاردریل‌ها هستیم و به جای آن‌ها نیوجرسی می‌گذاریم، چون سرقت می‌شوند و به علت قدیمی بودن در بعضی از مکان‌ها مشکل ساز شده‌اند و ایمنی کافی را در بین دو مسیر شمال و جنوب ندارند.

وی ادامه داد: در بزرگراه‌های مناطق جنوبی مثل بزرگراه آزادگان، منطقه ۱۸ این کار را شروع کردیم و نیوجرسی‌ها را جایگزین گاردریل‌ها می‌کنیم و قرارداد محکمی هم منعقد کردیم.

هاشمی بیان کرد: بحث دوم مربوط به دیوار‌های صوتی است و به جهت اینکه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و در سال‌های اخیر متاسفانه قراردادی را در این باره نداشتیم، خیلی از نقاط این دیوار‌ها مورد سرقت قرار گرفتند یا منظره و نمای شهری را دچار آسیب کردند که اقداماتی را در این خصوص شروع کردیم و امیدواریم تا پایان اسفند و فروردین ماه خود را نشان دهد و بزرگراه‌هایی مثل شهید صدر، چمران و حکیم در دستور کار ما هستند و امیدواریم این کار در همه اتوبان‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
وقتی آهن وفلزات به اوج گرونی برسن و مردم گرسنه بااین تورم حتما گارد ریل وخیلی چیزهای دیگه هم به سرقت میره
آقا جان بداد ملت برس...
آخرین اخبار