واکسن کرونا در رگ‌های پرسنل بخش‌های عادی و اورژانس کرونایی جاری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسن کرونا در مرحله بعد به پرسنل بخش‌های عادی و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی ترزیق می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تفاوت پیک جدید کرونا نسبت به موج گذشته، گفت: چند روز پیش به ما اطلاع داده شد که نمونه کرونای جهش‌یافته انگلیسی، در خوزستان سوش غالب است و سرعت انتشار نوع جدید ویروس کرونا، ۵۰ تا ۷۰ درصد بیش از سوشی است که در ووهان چین بوده و کشندگی آن نیز ۵۰ درصد بیشتر است.

او با بیان اینکه این موج از ۱۰ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۶ بهمن‌ماه با شیب ملایم افزایشی بود، اما از ۱۶ بهمن‌ماه متوجه شدیم که سرعت رشد موارد بیماری نسبت به پیک‌های قبلی متفاوت و شتابان است، بنابراین شک کردیم که نوع جهش یافته ویروس در خوزستان غالب شده باشد و با ارسال نمونه‌های مختلفی برای بررسی به انستیتو پاستور اطمینان حاصل کردیم.

ابول نژادیان با بیان اینکه دوره کمون این ویروس کوتاه‌تر است، به همین دلیل روند افزایشی موج اخیر، شیب تندتری دارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت بسیار نگران وضعیت خوزستان است و قول دادند که مساعدت مالی به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد و مقرر شده است که محموله جدید واکسن کرونا برای پرسنل شاغل در بخش‌های عادی و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی تخصیص داده شود که امیدواریم در هفته جدید اجرایی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این موج نه تنها شیوع در مردم بیشتر شده، بلکه پرسنل بیشتری از بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی را مبتلا کرده است، اما طبق صحبتی که با وزارت بهداشت انجام شده، امیدواریم سهمیه واکسن بیشتری در اختیار پرسنل استان خوزستان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نوبت مردم عادی هم میرسه؟ خیلی از افراد با سیستم ایمنی ضعیف بدن در خطر کرونا هستن / شهروندان عادی را هم دریابید