تجلیل از ۲۴ خدمت‌یار جشنواره رضوی کرمانشاه

۲۴ خدمت‌یار جشنواره رضوی کرمانشاه که در زمینه‌های هنری، فرهنگی و خدمت رسانی به مناطق محروم فعالیت داشته‌اند با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه گفت : جوانان مجرد زیادی در این استان وجود دارند که باید شرایط برای ازدواجشان فراهم شود.

او بر انجام کار‌های فرهنگی و کار‌هایی که جنبه خدمت و رسیدگی به امور مردم دارد تاکید کرد و گفت : همگان وظیفه داریم به هر شکل ممکن به این استان خدمت کنیم.

او با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: استان کرمانشاه طی این هشت سال گرفتار جنگ بود و پس از پایان این جنگ، با تبعات آن دست و پنجه نرم کرد و هم اکنون که به یک آرامش رسیده همه وظیفه دارند برای جبران عقب ماندگی‌های ناشی از جنگ به این استان خدمت کنند، طی سال‌های اخیر خدمات خوبی در استان کرمانشاه انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه ماه رجب، شعبان، رمضان و ذی الحجه ماه‌های مهمی محسوب می‌شود، افزود: برخی از بزرگان دین اسلام مطالب مهمی راجع به موضوع عرفان و تقرب در این ماه‌ها سفارش و بیان کرده‌اند.

علما با بیان اینکه سیره معصومین استغفار، اهل دستگیری کردن و حمایت از ضعفا و فقرا بوده است، ادامه داد: روش و برنامه تمامی انبیا الهی و امامان معصوم خدمتگزاری و کمک به مستضعفین بر حسب موقعیت و زمان بوده است.

او بیان اینکه انفاق در راه خدا یکی از خصلت‌ها و نشانه‌های مؤمنین است، گفت: در گذشته نداشتن لقمه نان فقر محسوب می‌شد، اما امروزه باید کمک و تأمین مایحتاج مردم بر اساس موقعیت و شرایط روز انجام شود.

علما با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه مستحق است، افزود: جوانان زیادی در این استان وجود دارند که وقت ازدواجشان است، اما به دلایل گوناگون از جمله مشکل اشتغال شرایط ازدواج برای آن‌ها مهیا نیست.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: هر کسی به اندازه وسع خودش باید علماً و عملاً به فکر باشد و در این زمینه به جوانان این استان کمک کند.

او با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته باید ریشه دار تر، اساسی‌تر و ماندگارتر باشد، گفت: با جلب اعتماد و اطمینان مردم می‌توان کار‌های بزرگی را انجام داده و این استان را آباد و سرافراز کرد، به شرط آنکه همگی همت به خرج بدهند.

انجام ۳۵۰ نوع خدمت توسط خادمان یاران رضوی

سیدمحمد جعفر امامیان دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمانشاه گفت : از سال ۹۷ تاکنون خدمت یاران رضوی در استان کرمانشاه ۳۵۰ نوع خدمت در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند که از این تعداد ۲۴ نوع خدمت که دارای ویژگی‌های ابتکاری و ابداعی و یا گستره بیشتری داشته است، تجلیل شدند.

او گفت : از ۲۴ اثر منتخب استان، سه اثر به جشنواره رضوی کشوری راه یافته است.

او یکی از اقدامات مهم کانون‌های خدمت یاران رضوی را توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم تبرکی بین نیازمندان استان در عید سعید غدیر خم اعلام کرد و یکی دیگر از کار‌های شاخص خدمت یاران رضوی در استان را طرح‌های مختلف اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

او افزود: ۱۷ گروه جهادی مختلف اعم از پزشکی، فنی مهندسی در قالب هشت کارگروه تخصصی در استان کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم در نمایندگی آستان قدس رضوی فعال هستند.

امامیان گفت: بیش از ۲ هزار نفر در استان کرمانشاه برای خدمت یاری داوطلب شدند که هزار و ۵۰۰ نفر هم اکنون فعال و از این تعداد ۵۰۰ نفر نیز ملبس به لباس خادم یاری شده اند.

امامیان افزود: آستان قدس رضوی در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه کانون و دفتر نمایندگی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار