وزیر صمت خبر داد؛

اجرای قانون آزادسازی معادن در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قانون آزادسازی معادن ظرف چند هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه در ادامه سفر خود به استان یزد در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو در اردکان، گفت: قانون آزادسازی معادن مدت‌ها بود که اجرا نشده که با همراهی دولت و مجلس به زودی و ظرف چند هفته آینده اجرا می‌شود.

او افزود: این قانون یک فرصت طلایی برای معدنکاران کشور است و سرمایه‌های جدیدی در حوزه معادن صورت خواهد گرفت البته شاید مخالفت‌هایی و شاید پارتی بازی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد، اما مقاومت کرده و قانون را اجرایی می‌کنیم.

رزم حسینی با اشاره به وضعیت معیشتی و فشار‌های اقتصادی بین المللی، گفت: وزارت صنعت و مجموعه دولت با توجه به بضاعتی که دارند در زمینه فراوانی کالا حرکت کرده اند و امروز کالا‌ها در گمرکات ما با کمترین ماندگاری آزادسازی می‌شوند.

وزیر صمت بیان کرد: روان سازی اقتصاد وارداتی از برنامه‌های وزارت صمت است و دولت مذاکراتی در این زمینه انجام داده و صادرکنندگان ما متعهد و انسان‌های شریفی هستند و به زودی مشکلات آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، استان یزد را استانی توسعه یافته خواند و گفت: این استان به زودی به استان صنعتی کشور تبدیل خواهد شد و یکی از مهمترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی و بعد از انقلاب، انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود.

او ادامه داد: این طرح یکی از طرح‌های ناباورانه بود که اوایل با دید تمسخر به آن نگاه می‌کردند و حتی برخی مانع اجرا این طرح می‌شدند، اما امروز با همراهی افراد خلاق و بزرگان، بخشی از این امر محقق شده و امروز دیگر صحبت از خط دوم و سوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

وزیر صمت عنوان کرد: این خط ۸۲۰ کیلومتر طول دارد و برای ۱۶ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده که امیدواریم این پروژه قبل از پایان سال جاری به شهرستان اردکان و به مجتمع چادرملو برسد.

او معادن را ابزار توسعه و آبادانی هر کشوری دانست و گفت: ایران کشوری نفت خیز است، اما معدن خیز نیز هست، اما کمترین حرکت را در حوزه اکتشافات معدنی کشور داشتیم که در این دولت و دولت بعدی به سمت اکتشافات جدید معدنی حرکت می‌کنیم و توسعه صنایع معدنی را انجام خواهیم داد.

در این مراسم نیروگاه خورشیدی شهید فخری زاده چادرملو در اردکان با سرمایه گذاری هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

ظرفیت این نیروگاه ۱۰ مگاوات از نوع ردیاب تک محوره است و سالانه ۲۶ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۶:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
من الان نزدیک 6 ماه است که پول به حساب بانک مسکن اعلامی طرح اقدام مسکن ملی واریز کرده ام اما هنوز در استان یزد خبری از محل احداث پروژه و جانمایی شهری هم نیست
آخرین اخبار