چه نکاتی را باید در چادرهای اسکان اضطراری رعایت کنیم؟

اسکان اضطراری در چادرهای امدادی نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد که جمعیت هلال احمر آن‌ها را تشریح کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  برای حفظ ایمنی، چادر را باید طبق توصیه‌های نیرو‌های امدادی و با رعایت اصول ایمنی برپا کنید، وسایل گرمازا را با فاصله از دیواره چادر قرار دهید، درست در جایی که چادر بیشترین ارتفاع را دارد و  هرگز برای گرم کردن چادر از منقل و گاز پیک‌نیکی استفاده نکنید.

اگر در چادر از وسایل گرمایشی نفتی استفاده می‌کنید، برای خروج گاز‌های حاصل از آن و جلوگیری از گازگرفتگی حتماً روزنه‌هایی مانند قسمت پایینی پنجرۀ چادر را برای تهویه (ورود و خروج هوا) باز نگه‌دارید.

برای محافظت از جان خود و اعضای خانواده در صورت مشاهده هر کدام از علائم گازگرفتگی مانند احساس سنگینی هوا، سردرد، سرگیجه، سوزش چشم، تاری دید، تنگی نفس، تهوع و... بلافاصله چادر را ترک، در‌ب‌های چادر را باز بگذارید، به فضای باز بروید و از نیرو‌های امدادی کمک بگیرید.

اگر در چادر از وسایل گرمایشی نفتی استفاده می‌کنید، برای پر کردن سوخت، آن را خاموش و مخزن آن را در خارج از چادر پر کنید، از برق‌کشی غیراستاندارد و استفاده از سیم‌های بدون روکش در چادر‌ها خودداری کنید و  اگر در چادر از وسایل گرمایشی برقی استفاده می‌کنید بررسی کنید وسیله اتصالی نداشته باشد.

برای حفظ ایمنی و پیشگیری از آتش‌سوزی، در زیر وسایل گرمایشی در چادر، وسیله‌ای غیرقابل اشتعال قرار دهید تا وسیله به‌ طور مستقیم با کف چادر ارتباط نداشته باشد. همچنین نفت و دیگر مواد قابل اشتعال را هرگز در داخل و نزدیک چادر‌ها نگهداری نکنید و آن‌ها را در فاصله دور از چادر‌ها قرار دهید.

برای حفظ ایمنی و پیشگیری از آتش‌سوزی، از چراغ خوراک‌پزی و روشنایی دارای شعله، داخل چادر استفاده نکنید، هنگام استفاده از گاز پیک‌نیک فاصله آن را با مواد قابل اشتعال در نظر بگیرید. هرگز داخل چادر سیگار و قلیان روشن نکنید و از انداختن ته سیگار یا زغال قلیان در اطراف چادر خودداری کنید.

 از نزدیک شدن کودکان به وسایل حرارتی و گرمایشی جلوگیری کنید و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از گسترده شدن آتش‌سوزی احتمالی یک ظرف آب یا سطل خاک یا ماسه نزدیک چادر قرار دهید. برای امدادرسانی به‌ موقع، در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، بلافاصله نیرو‌های امدادی را مطلع کنید.

رعایت نکات ایمنی در چادرهای امدادی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار