توزیع علوفه خشک برای حیات وحش سفیدکوه ازنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: علوفه خشک پس از بارش برف سنگین هفته گذشته در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به بارش شدید برف، برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تامین منابع غذایی، برنامه توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاط مشابه، توسط محیط بانان استان انجام شد.

او بیان کرد: علوفه کافی جهت توزیع در مناطق تحت مدیریت استان تهیه شده است و مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه روبرو شود توسط محیط‌بانان توزیع خواهد شد.

او  تصریح کرد: علوفه دهی به حیات وحش در فصل زمستان به دلیل برف و کولاک انجام می‌شود تا تغذیه حیوانات با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود با توجه به شرایط نامساعد جوی، در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده یا مناطق مسکونی حاشیه شهر به خصوص اماکن روستایی، با خودداری از آزار یا کشتن آنها، با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و ماموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

فتحی بیرانوند با هشدار به متخلفین زیست محیطی که در این شرایط قصد شکار دارند اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تعداد ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاه‌های حساس را افزایش داده است تا علاوه بر حفاظت از گونه‌های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی بیش از ۲۴ هزار هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتا مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته است که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می‌باشد.

قوچ و میش وحشی از اصلی‌ترین پستانداران این منطقه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار