افزایش ۸۷ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاههای کشور تا پایان دولت دوازدهم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ظرفیت کنونی نیروگاه‌های کشور را ۸۵ هزار مگاوات دانست و گفت: تا پایان دولت دوازدهم این ظرفیت به ۸۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری دیسپاچینگ (مرکز کنترل عملیات) شمال استان اصفهان که کار کننترل حوادث و اتفاق‌ها برق شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را انجام می‌دهد در گفتگو با خبرنگاران گفت: مجموعه‌ای از نیروگاه‌های مختلف شامل انواع واحد‌های بخاری، گازی، آبی، تلمبه ذخیره‌ای (پمپاژی)، اتمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سیکل ترکیبی در کشور وجود دارد.

او، ظرفیت کنونی نیروگاه‌های کشور را ۸۵ هزار مگاوات دانست و افزود: تا پایان دولت دوازدهم این ظرفیت به ۸۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گفته او، نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی بقیه نیروگاه‌ها طبق برنامه افق پیش رو در حال هزینه‌کردن است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در خصوص نیروگاه ۱۰ مگاواتی کاشان نیز که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد گفت: برق آن تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

صرفه‌جویی ۴۵۰ مگاواتی برق با همکاری استارت آپ‌ها
حائری، همچنین همکاری خوب استارت آپ‌ها را در تابستان امسال تاکیدکرد و گفت: نزدیک به ۴۵۰ مگاوات برق با همکاری آن‌ها صرفه‌جویی شد.

او، تصریح کرد: برای تابستان آینده نیز موضوعات مدیریت مصرف با نگاه ویژه روی استارت آپ‌ها و بحث کسب و کاری برای این گروه انجام خواهد شد.

به گفته او طرح امید نیز به خوبی کار خود را درراستای حمایت از مشترکان کم‌مصرف شروع کرده و تا الان عملکرد خوبی داشته‌است که نتیجه این عملکرد تا پایان اسفند ماه اعلام می‌شود.

رمزارز‌ها مجوز ۳۱۰ مگاوات فعالیت دارند


حائری، در ادامه در خصوص تاثیر رمز ارز‌ها بر خاموشی‌ها و فعالیت مجاز و غیر مجاز آن افزود: تعدادی از آن‌ها مجوز‌های لازم را گرفتند که حدود ۳۱۰ مگاوات ما مجوز دادیم و فعال هستند.

او، افزود: البته مجوز برای بالای هزار مگاوات است، ولی با ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت دارند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: رمزارز‌های غیرمجاز نیز که مقدارشان کم است و همکاران ماشناسایی می‌کنند بدنبال گرفتن مجوز لازم هستند تا بتواند بصورت مجاز فعالیت کنند.

بروزرسانی مستمر صنعت برق
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه همه کار‌های صنعت برق ضمن ارایه خدمات‌رسانی مستمر به مردم بروزرسانی فعالیت‌های مداوم آن‌ها است.

حائری افتتاح دیسپاچینگ در منطقه شمال استان اصفهان در کاشان را نمونه این بروزرسانی دانست و گفت: با راه‌اندازی این مرکز عملیات خدمات غیرحضوری و تسهیلات خوبی به مردم ارایه می‌شود.

او ویژگی نوآوری را نیز افزون بر خدمات مستمر صنعت برق جزو ذات این صنعت عنوان‌کرد و گفت: امروز افتتاح‌های منطقه کاشان نتیجه اقدامات بسیار خوب همکاران توزیع برق کاشان است.

ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی شهر بزرک از توابع شهرستان کاشان با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی روز شنبه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.

همچنین دیسپاچینگ (مرکز کنترل عملیات) شمال استان اصفهان که کار کننترل حوادث و اتفاق‌ها برق شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز بهره‌برداری شد.

بیش از ۱۹۰ هزار مشترک برق در شهرستان کاشان وجود دارد که از این شمار، افزون بر ۱۵۱ هزار خانگی، ۲۳ هزار تجاری، ۶ هزار عمومی، ۲ هزار صنعتی و یک هزار در بخش کشاورزی هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار