کرونا و گلایه استاندارمرکزی از ساده انگاری‌ها

استاندار مرکزی گفت: تا یک ماه پیش رعایت پروتکل‌ها در سطح خوبی بود، اما الان به ۶۰ درصد رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی در حالی با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه به ریاست استاندار مرکزی برگزار شد که گلایه استاندارمرکزی از ساده انگاری‌ها را درپی داشت.

آقازاده استاندار مرکزی با ابراز نگرانی از شیوع گسترده دوباره کرونا گفت: تا یک ماه پیش رعایت پروتکل‌ها در سطح خوبی بود، اما الان به ۶۰ درصد رسیده ایم.

آقازاده با اشاره به اینکه خوزستان قرمز شده و استان‌های همجوار آن در حال تغییر رنگ به رنگ نارنجی هستند افزود: لازم است برای وارد نشدن به پیک چهارم تلاش کنیم.

او اضافه کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که رعایت مردم در اماکن عمومی از نظر استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی هر روز کمتر می‌شود، بویژه در سوپرمارکت ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، جایگاه سوختگیری، مطب و مراکز خرید که خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

استاندار مرکزی بیان کرد: موج چهارم قطعا برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را به دنبال خواهد داشت و برای مواجه نشدن با این موضوع مردم باید مانند گذشته دیتورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند تا وارد شرایط سخت و محدودیت‌های شدید نشویم.

او با بیان اینکه در تمام شهر‌های استان تا پایان سال محدودیت‌های تردد درون شهری خودرویی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه خواهد داشت ادامه داد: با همه امکانات و اختیارات روزهای، پایانی سال را باید تحت کنترل و نظارت داشته باشیم.

آقازاده تصریح کرد: فرمانداران اختیار لازم را دارند و مسئولان ارشد شهرستان، باید در روز‌های پایانی سال تلاش کنند که موارد بهداشتی و کنترلی را شخصا پیگیری کنند و هر زمان که نیاز بود به سرعت تصمیم گیری کنند.

او با بیان اینکه آرامستان‌ها و روز بازار‌ها یکی از نقاط پر تررد و کم توجه به پرتکل‌های بهداشتی هستند به فرماندارن تاکید کرد: باید شهرداری در این مناطق نظارت داشته باشد و اگر شهرداری‌ها توان نظارت و برخورد در روزبازار‌ها را ندارد فرمانداران اجازه برگزاری ندهند.

ممنوعیت برپایی نمایشگاه‌های بهاره، نظارت جدی‌تر بر رعایت شیوه نامه‌ها در بازار‌ها و مراکز فروش و لغو مراسم اعتکاف رجبیه از مهمترین مصوبات ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.