وزیر خارجه انگلیس: در کنار اوکراین ایستاده ایم

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن حمایت از موضع اوکراین در جریان الحاق کریمه اعلام کرد لندن در کنار اوکراین ایستاده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود مدعی شد در جریان الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه، لندن از اوکراین حمایت می‌کند.

راب در یک پیام توئیتری نوشت: «انگلیس در کنار اوکراین ایستاده است. هرگز الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه را نمی‌پذیریم. متعهد هستیم روسیه را برای نقض حقوق بشر علیه کریمه و زندانیان سیاسی اوکراین ملزم به پاسخگویی کنیم.»

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد از اوکراین در برابر تجاوزات روسیه حمایت می‌کند.

روابط میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه مسکو شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد، رو به وخامت رفت. تنش‌ها میان روسیه و اوکراین اکنون وارد هفتمین سال خود شده است؛ درگیری‌هایی که تا کنون به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر منجر شده است.

روسیه اتهامات کیف در خصوص اینکه ارتش این کشور در این درگیری‌ها شرکت داشته را رد می‌کند. پس از الحاق کریمه به روسیه، غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را بر روسیه اعمال کرد. همچنین در نشانه‌ای دیگر از تنش‌ها در روابط مسکو با غرب، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد آماده است تا روابط خود را با این اتحادیه در صورتی که تحریم‌های اقتصادی ادامه یابد، قطع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار