شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دستگاه قضا

شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دستگاه قضا در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روزگار ما خطرات زیادی مردم را تهدید می کند که برخی از این آفات طبیعی و بخشی دیگر نفسانی است اما باید برای در امان ماندن از بلایای نفسانی به خدا پناه برد.

رئیسی افزود: گاهی سیل تخریب می کند ولی گاهی آن را مدیریت می کنیم و از آن بهره می بریم.

او با اشاره به اینکه در زلزله سی سخت ساختمان هایی که اصول استاندارد را رعایت کردند گفت: کمتر تخریب شدند و سازمان های مربوطه باید در این زمینه نظارت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: مسئولان ذیربط نباید اجازه دهند سازه ای بدون ایمنی و استاندارد ساخته شود و در خصوص ساخت و سازها سخت گیری شود.

او افزود: امروز خدمت مردم سی سخت بودم و مردم گزارش پای کار بودن مسئولان استان به ویژه استاندار را به بنده دادند.


رئیس دستگاه قضا بیان کرد: شاید در روزهای اول کمی شرایط خدمت سخت بود اما امیدواریم هر چه زودتر مشکل رفع شود اول باید برای اسکان آنها اقدام کرد و پس از آن برای ساخت و سازها اقدام شود.

او گفت: ما محتاج مدیریت جهادی هستیم و باید آن را هدف دار و کارساز کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: در مدیریت جهادی هیچ چیز نمی تواند مانع پیشرفت شود چون حرکت ها آمیخته با سرعت و تعقل است.

او با تاکید براینکه از همه امکانات برای کاهش اشتغال و تولید باید استفاده کنیم گفت: کارخانه قند یاسوج به زودی با هزار کارگر راه اندازی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخشی از سخنانش به سفر رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد و برکات این سفر نیز اشاره کرد.

جمالی معاون سیاسی و عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وحدت مدیران و همت آنان موجب شد تا در انتخابات و بنزین مشکلی پیش نیاید.

جمالی افزود: آمدن رئیس قوه قضائیه مصادف شد با زلزله سیسخت که به دلیل نبود استاندارد ۴۰۰ خانه دوباره باید بازسازی شوند.

او بیان کرد: این استان در سال های اخیر از خدمات نظام بهره مند شده و امیدواریم سفر شما همراه با خیر و برکت باشد.

روشنفکر نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس قوه قضائیه گفت: خواسته عموم مردم برخورد قاطع قوه قضائیه با فساد است.

روشنفکر افزود: ‌جابجایی زندان مرکزی یاسوج از جمله درخواست های عامه مردم است که با عنایت شما امیدواریم محقق شود چراکه این زندان در پیشانی یا ورودی شهر قرار دارد و گردشگران به محض ورود به کهگیلویه و بویراحمد با ساختمان زندان مواجه می شوند.

او بیان کرد: صحرای مارگون برای کارخانه پتروشیمی تدارک دیده شد اما اکنون پروانه کارخانه لغو شد وبرخی از مردم این منطقه به زندان محکوم شدند در این زمینه بازنگری کنید.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از دستگاه قضا خواست روند رسیدگی به مردم زلزله زده سی سخت تسریع یابد.

روشنفکر با بیان اینکه کارخانه قند دارای ظرفیت بسیار بزرگی است و حدود ۳۰۰ کارگر با مشکل مواجه هستند افزود: از شما می خواهیم در مورد این کارخانه و سایر کارخانه های نیمه فعال و تعطیل در استان دستور مقتضی صادر کنید.

او بیان کرد: اصلاح نقشه ها و صدور سند مالکیت برای افرادی که به نوعی با تعارضات محلی هستند در این زمینه به صورت ویژه توجه شود.

 

انتهای پیام/س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.