معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان:

مجوز صادرات شیرخشک به زودی صادر می‌شود

حسین ایراندوست گفت: سازمان جهاد کشاورزی و وزارتخانه، پیگیری‌هایی مبنی بر صادرات شیرخشک انجام داده‌است که این پیگیری ارتباطی با بیانیه اخیر گاوداران و‌ نظام صنفی کشاورزی ندارد.

حسین ایراندوست معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به بیانیه مشترک گاوداران و نظام صنفی کشاورزی، مبنی بر ابراز نارضایتی آن‌ها از ممنوعیت صادرات شیرخشک اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و وزارتخانه، به زودی مجوز صادرات شیرخشک صادر می‌شود، اما این موضوع ارتباطی با این بیانیه ندارد و عده‌ای سوء استفاده نکنند که، چون بیانیه دادند مجوز صادر شد.

او با بیان اینکه روز‌های اخیر بحث بر سر این موضوع بود که صادرات شیرخشک باعث می‌شود گاوداران شیر را گران بفروشند، گفت: اگر همچنان اجازه صادرات شیرخشک می‌دادیم قیمت لبنیات بیش از این افزایش پیدا می‌کرد.


ایراندوست علت صدور این بیانیه را «پیشگیری بهتر از درمان» تعریف کرد و گفت: با توجه به اینکه اواخر هر سال کارخانه‌های تولید محصولات لبنی شیر کمتری را از گاوداران می‌خرند، بنابراین برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، گاوداران این بیانیه را صادر کردند.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: دولت مخالف با صادرات شیرخشک نیست، حتی امروز جلسه‌ای با معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و ایشان قول حل این مشکل و صدور مجوز صادر کردن شیرخشک را دادند.

او ادامه داد:، اما این صادرات باید با مقدار مشخص و همراه با تعرفه انجام شود که در این خصوص وزارت جهاد کشاورزی فقط تعرفه صادرات شیرخشک را مشخص می‌کنند، اما مسئولیت آن را بر عهده اتحادیه می‌گذارد.

ایراندوست با بیان اینکه دولت به جای محدود کردن مقدار صادرات شیرخشک، از ابزار تعرفه گذاری استفاده می‌کند گفت: در حال حاضر که نیاز هست صادرات بیشتری انجام شود، پس باید تعرفه کمتری لحاظ گردد، اما زمانی که با صادر کردن شیرخشک قیمت بازار داخلی شیر افزایش یابد، از صادرات آن جلوگیری و تعرفه را نیز افزایش دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.