مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۰ روستای بسته شده در اثر بارش برف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شب گذشته راه ارتباطی ۱۲۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بسته است گفت: این روستا‌ها در مناطق کوهستانی شهر‌های مرند، ورزقان، جلفا، شبستر، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، سراب، میانه و مراغه واقع هستند.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود راه ارتباطی این روستا‌ها تا پایان امروز بازگشایی شود، گفت: شب گذشته به علت افت شدید دما و برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های ارتباطی استان ۲ هزار و ۵۴۰ تن نمک استفاده شده و ۱۱ هزار و ۴۶۰ کیلومترباند از راه‌های ارتباطی برف روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی رانندگان برای تردد در آن‌ها باید احتیاط کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه صائین در مسیر سراب - اردبیل کولاک وجود دارد، گفت: ارتفاع برف در برخی شهر‌های استان از جمله اهر، سراب و چاراویماق به حدود ۳۵ سانتی متر رسید.

او گفت: راهداران از شب گذشته به ۷۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۲۵ نفر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار