سامانه بارشی سه‌شنبه به بوشهر می‌آید

سامانه بارشی از سه‌شنبه تا آخر پنجشنبه در استان بوشهر فعال است و باعث بارش پراکنده باران، سرعت وزش باد و تلاطم دریا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه (۵ تا ۷ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی به طور نسبی بر روی دریا و  استان افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: بر این اساس در این مدت به تناوب وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس، بیان کرد: در این مدت دریانوردان آمادگی لازم را در رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان را کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی کرد که گاهی با افزایش ابر و در برخی نقاط بر روی دریا و نواحی جنوبی استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا گاهی ۱۸ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او ادامه داد: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکز‌ی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر، پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.