ارسال ۱۰۰ عنوان مقاله به همایش ملی ایران‌شناسی

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ عنوان مقاله با محوریت تاریخ، فرهنگ و هنر این استان از سوی دبیرخانه این همایش دریافت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس قنبری عدیوی رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها به پایان رسیده است و ۱۰۰ عنوان مقاله با محوریت تاریخ، فرهنگ و هنر این استان از سوی دبیرخانه این همایش دریافت شده است. 

او افزود: ۲۸ عنوان از مقالات دریافتی در محور باستان‌شناسی و تاریخ چهارمحال و بختیاری که یکی از سه محور همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها است از سوی شرکت کنندگان ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


قنبری اضافه کرد: محققان و پژوهشگران در بخش جغرافیای طبیعی، شهری و روستایی و عشایری، اقتصاد و مشاغل و شیوه معیشت و همچنین بازار و بازارچه‌های چهارمحال و بختیاری، هشت مقاله را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.

او اظهار داشت: بیشترین مقالات دریافتی مربوط به محور فرهنگی است که در این محور ۳۷ مقاله با موضوع فرهنگ و هنر و ۲۷ مقاله نیز با موضوع ادبیات و فرهنگ مردم چهارمحال و بختیاری تدوین و ارسال شده است.

قنبری تصریح کرد: ۱۰ مقاله برتر این همایش به‌صورت سخنرانی ارائه خواهد شد و مقالات برتر این همایش علاوه بر چاپ در تعدادی از مجلات معتبر علمی در پایگاه‌های سیویلیکا، SID، ISC نمایه می‌شوند و چکیده تمامی مقالات دریافتی نیز جمع‌بندی و در کتاب مربوط به این همایش چاپ و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

او گفت: آیین اختتامیه همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها به دلیل محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، ۱۸ اسفند امسال به‌صورت مجازی و متمرکز در بنیاد ایران‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

قنبری ادامه داد: علاقمندان می‌توانند این برنامه را که با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران علوم انسانی و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، به صورت زنده از رادیو فرهنگ دنبال کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.