توجه بیشتر به سلامت مردان با هدف پیشگیری از همه گیری کرونا

کارشناس آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد از گرامیداشت هفته ملی سلامت مردان(سما) امسال با شعار «همه‌گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان» در این شهرستان خبر داد.

مریم مرادی کارشناس آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هر سال در هفته ابتدایی اسفند ماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه درباره اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، هفته ملی «سلامت مردان ایران» برگزار می‌شود.

او افزود: هفته ملی سلامت مردان در سال جاری در شرایطی برگزار می‌شود که با همه گیری کووید ۱۹ مواجه هستیم؛ شواهد ملی و بین‌المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید ۱۹، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می‌کند.

مرادی بیان کرد: همچنین بر اساس اطلاعات تفکیک جنسیتی اگر چه تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در بین زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد، اما مردان بیش از زنان ابر اثر ابتلا به این عفونت فوت کرده و نسبت کشندگی در مردان ۲.۴ برابر بیش از زنان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خود مراقبتی کم هزینه‌ترین و بهترین اقدام برای ارتقاء سلامت است، اذعان کرد: مسئولیت مردان در حفاظت از سلامت خانواده در همه گیری کرونا بسیار مهم و قابل توجه است؛ لذا به نظر می‌رسد ترویج و آموزش مفاهیم خودمراقبتی در مردان برای حفظ سلامت خانواده بسیار قابل توجه است. خود مراقبتی فعالیتی است که مردم برای حفظ سلامت و برآورده کردن نیاز‌های جسمی، روانی و اجتماعی خود انجام داده و به وسیله آن از بیماری‌ها یا حوادث پیشگیری و از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان، حفاظت می‌کنند.

کارشناس آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد با اعلام اینکه برنامه هفته ملی سلامت مردان در هفت روز هفته انجام می‌شود، تصریح کرد: حفاظت از سلامت خانواده و پیشگیری از ناباروری مردان "یکم اسفند"، بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا "دوم اسفند"، شیوه زندگی سالم مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی "سوم اسفند"، سرطان‌های شایع مردان و مراقبت‌های پیشگیرانه در دوره کرونا "چهارم اسفند"، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار " پنجم اسفند" و نقش باور‌های فرهنگی مردان در حفظ و ارتقاء سلامتی خود در دوره کرونا "ششم اسفند" صورت می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.