قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:

مجلس پس از بررسی بودجه می‌تواند طرح قانون انتخابات را اصلاح کند

نایب رئیس مجلس گفت: تصور می‌کنیم در فاصله بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان، صحن علنی بتواند ایراد‌های شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: ایراد‌های شورای نگهبان به طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری به مجلس رسیده است و کمیسیون مربوط به آن رسیدگی می‌کند. تصور می‌کنیم در فاصله بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان، صحن علنی بتواند ایراد‌های شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را برطرف کند.

وی افزود: از نظر آیین نامه داخلی مجلس موارد اعاده شده از شورای نگهبان در اولویت رسیدگی مجلس قرار می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مواد اصلاح شده طرح مذکور ممکن است به این انتخابات نرسد و تغییر‌های مفصلی اتفاق افتاده است. امیدواریم تغییر رویکرد اساسی در شکل ثبت نام برگزاری و تبلیغاتشان ایجاد شود و به این دوره انتخابات برسد.

نایب رئیس اول پارلمان درباره تفکیک انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری اظهار کرد: این موضوع بیشتر به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و نیازی به یک گفت‌وگو میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد.

وی گفت: درباره انتخابات شورا‌ها اصلاح موضوع مد نظر مجلس هست و با توجه به اینکه در روز‌های پایانی سال بودیم، بعید می‌دانم اصلاح به انتخابات شورا‌ها برسد و احتمالاً بتوانیم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را به این انتخابات جدید برسانیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امیدوارم جمع بندی ایده‌های نخبگان و جوانان کشور در مورد بحران کرونا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اجرا و نظارت به منصه ظهور برسد.

نایب رئیس اول پارلمان یادآور شد: اگر دولت و شورای نگهبان به جمع بندی برسند که برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها برخی طرح‌ها و مسائل را فوری اصلاح کنند ما نیز همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
بوی اخلاص از کارهات اصلا به مشام نمیخوره
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
خدا بخیر کنه
آخرین اخبار