اسکان اضطراری زلزله زدگان سی سخت تا امشب به پایان می رسد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده سی سخت تا پایان امشب به اتمام می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده سی سخت تا پایان امشب به اتمام می رسد، گفت: پس از آن برنامه ریزی برای اسکان دائم مردم زلزله زده آغاز می شود.

حسین کلانتری ظهار داشت: هم اینک نیاز اولویت دار زلزله زدگان چادر است که تاکنون ۲۶۰۰ تخته میان آن ها توزیع شده است.

او افزود: به طور مرتب نیاز مناطق زلزله زده به چادر از طریق مدیریت بحران، استان های همجوار و دیگر دستگاه های امدادی تامین می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص کمبود چادر میان زلزله زدگان سی سخت فعلا مشکلی نداریم.

او عنوان کرد: بیش از ۶ تن پلاستیک در بین زلزله زدگان برای پوشش چادرها و وسایل مردم در باران و برف توزیع شده است.

کلانتری ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سرمای هوا وسایل گرم کننده از نیازهای مهم زلزله زدگان سی سخت است که تاکنون ۴۰۰ دستگاه هیتر، ۱۰۰ تخته موکت و تعداد زیادی پتو برای مردم این منطقه ارسال شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به طور مرتب خانه به خانه منازل زلزله زدگان بررسی و بر اساس نیازسنجی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به آن ها تحویل داده می شود.

کلانتری افزود: پاکسازی بیشتر ساختمان های تخریب شده در اثر زلزله در منطقه سی سخت انجام شده و مابقی در حال انجام است.
او تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله خسارت دیده اند و هنوز میزان تخریب در دست بررسی است که به زودی آمار آن ها اعلام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار است خانه هایی که ۱۰۰ درصد در شهر سی سخت آسیب دیده اند( بعد از تصویب هیات دولت) برای هر منزل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به مردم اعطا شود.

کلانتری تاکید کرد: همچنین مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان بلاعوض پرداخت شود.

او عنوان کرد: برای منازلی که ۱۰۰ درصد تخریب نشده اند اما نیاز به تعمیر دارند نیز تسهیلات بدون سود و با کارمزد ۴ درصد و مبلغی نیز به عنوان بلاعوض پرداخت می شود.

کلانتری تاکید کرد: مبلغ ۸۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد برای بازسازی ساختمان ها در مناطق روستایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده اند پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای تعمیر منازل مسکونی در مناطق روستایی نیز تسهیلات بدون سود با همان کارمزد و مبلغی بلاعوض پرداخت خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: در رابطه با ساختمان هایی که ۱۰۰ درصد در شهر و روستا تخریب شده اند ‌باید در بازسازی اصول فنی و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ مقاوم سازی در آن ها رعایت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.