سرقت ۲ میلیاردی از افراد کهنسال/ گازگرفتگی با یک کشته و ۲ مسموم در خرمبید

مهم‌ترین حوادث سوم اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳ اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت ۲ میلیاردی از افراد کهنسال و دستگیری سارقان

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از متلاشی شدن اعضای باند ۳ نفره سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای و کشف ۶۰ فقره کارت عابر بانک مسروقه از آنان در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از افراد کهنسال مبنی بر سرقت کارت بانکی توسط جوانی که قصد کمک به آنان در دریافت وجه از عابر بانک را داشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مطلع شدند که اعضای باند ۳ نفره در کنار عابر بانک‌های سطح شهر کمین کرده‌اند و پس از شناسایی افراد مسن و کهنسال به بهانه کمک به آن‌ها در جهت دریافت وجه، مبالغی را به حساب خود منتقل یا اینکه در یک لحظه پس از دریافت رمز، کارت شهروندان را با یک کارت مشابه سوخته جابه جا می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس، عنوان داشت: ماموران موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، در این خصوص هر ۳ سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب ۶۰ نفر شاکی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قابل اطمینان و ناشناس که بعضا در کنار دستگاه‌های‌ای تی ام به منظور سرقت و کلاهبرداری ایستاده اند، ندهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: ماموران انتظامی رستم به همراه کارکنان یگان تکاوری حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک خودرو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودور، ۴۵ دستگاه دریل برقی، ۲ عدد موتور جوش، ۷۰ دستگاه مینی سنگ فرز و ۶۰ دستگاه سشوار حرارتی خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستتگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

گازگرفتگی با یک کشته و ۲ مسموم در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: پیرمرد ۸۵ ساله به دلیل گاز گرفتگی فوت و همسر ۵۰ ساله و دختر ۱۲ ساله‌اش نیز مسموم و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گازگرفتگی منجر به فوت در یک منزل مسکونی در شهر "خرمبید"، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید، تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند، پیرمردی ۸۵ ساله به دلیل گازگرفتگی فوت و همسر ۵۰ ساله به همراه دخترش مسموم و توسط عوامل امدادی راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ جوکار توصیه کرد: شهروندان باید موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی مهر از توقیف یک دستگاه تریلر کشنده و کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بخش "گله دار" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک دستگاه تریلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌های شرقی کشور را دارد.

او افزود: موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با برپایی تور ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی شهرستان "مهر"، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به یگان انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت مکشوفه، یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پلیس به صورت کاملا فعال و جهادی با این پدیده شوم برخورد و فعالیت قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی و کالا را ناکام خواهد گذاشت.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی درشیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته در محله‌های جرم خیز شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۱۹ معتاد و خرده فروش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۵ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: دستگیری ۴۹ سارق، ۶ محکوم تحت تعقیب، کشف ۱۵ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور سیکلت مسروقه، توقیف ۱۶۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در ۷۲ ساعت گذشته بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر وجود یک دستگاه وانت نیسان مسروقه در یکی از محلات شهر "دژکرد" اقلید، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی اولیه و استعلام از مرکز مطلع شدند که خودرو دارای سابقه سرقت از شیراز می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی در مهر 

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف قطعات خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی اظهار داشت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با کالای قاچاق، مأموران این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی "لامرد-مهر"، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه موتور کامیون، ۴ دستگاه دیفرانسیل و ۲۰ عدد رینگ خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سارق با ۲۱ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و کشف ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت یان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان "ممسنی"، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران این فرماندهی با جمع آوری اطلاعات اولیه از شیوه و شگرد سرقت و همچنین اظهارات مالباختگان، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۱۷۰ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۸۰ سارق و کشف ۱۷۰ فقره انواع سرقت طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان و ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در کازرون به مرحله اجرا در آمد.

او با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی در اجرای این طرح‌ها، ۸۰ سارق دستگیر شدند، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۷۰ فقره انواع سرقت درون خودرو، منزل، اماکن خصوصی، باغات، مغازه، موتورسیکلت و ... اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان یکی از اولویت‌های کاری پلیس است، گفت: مردم در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مطب دندان پزشکی قلابی در فسا تعطیل شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری دندانپزشک قلابی و پلمب مطب وی، در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی دریافت اخبار مبنی بر فعالیت غیر مجاز فردی به عنوان دندانپزشک در واحد مسکونی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی با همراهی کارشناسان معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی شهرستان فسا، از مطب بازرسی و دندانپزشک قلابی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی، تجهیزات دندانپزشکی ضبط و مطب نیز پلمب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.