شمار قربانیان کرونا در آمریکا مرز نیم میلیون نفر را رد کرد/ بایدن مراسم سکوت برگزار می‌کند

با رسیدن شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا به ۵۰۰ هزار نفر، رئیس‌جمهور این کشور عصر امروز به یاد آنان مراسم سکوت برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید عصر روز دوشنبه یک دقیقه سکوت به یاد ۵۰۰ هزار بیماری که قربانی ویروس کرونا شده اند، اعلام می‌کند.

بنا به اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا عصر امروز در اقدامی به منظور گرامیداشت یاد آمریکایی‌هایی که جان خود را در اثر همه گیری کرونا از دست داده اند، یک دقیقه سکوت اعلام می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید آمده عصر روز دوشنبه جو بایدن سخنرانی را در خصوص همه گیری کرونا در آمریکا برگزار خواهد کرد. معاون رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا در این مراسم رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد. در ادامه بیانیه کاخ سفید تاکید می‌شود سپس رئیس جمهور، بانوی اول و معاون رئیس جمهور لحظه‌ای سکوت و مراسم روشنایی شمع را در غروب آفتاب در رواق جنوبی کاخ سفید برگزار می‌کنند.

بر اساس آمارهای سایت ورلد او میترز، تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. بنا به داده‌های منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز، تا عصر روز یکشنبه مرگ بیش از ۴۹۸ هزار آمریکایی براثر بیماری کرونا تایید شد. آمریکا در سطح جهانی هم رکوردار بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر است و با اختلاف به یکه تازی خود ادامه می‌دهد.

بایدن پیش از رسیدن به کاخ سفید متعهد شده بود در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهور خود دست کم ۱۰۰ میلیون آمریکایی را در برابر کرونا واکسینه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار