آیا صدور پروانه اکتشاف در کجور با مجوز شورای عالی محیط زیست انجام شد؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران و نوشهر درباره فعالیت معدنی یک شرکت در منطقه ناصرآباد کجور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران و نوشهر درباره فعالیت معدنی یک شرکت بین المللی در منطقه ناصرآباد کجور در حوزه شهرستان چالوس، گفت: صدور پروانه اکتشاف در کجور با موافقت سازمان صمت و با مجوز شورای عالی محیط زیست انجام شده و در این باره هیچ گونه استعلامی از منابع طبیعی خواسته نشده است.

او افزود: این معدن یک معدن زیر زمینی است و بصورت تونلی برداشت می‌شود و اگر اکتشاف پاسخ مثبت داده و توجیه اقتصادی داشت، شرکت مزبور دوباره باید همه استعلامات را از دستگاه‌های مربوطه برای برداشت دریافت کند.

سنگاری گفت: سابقه اکتشاف معدن سرب کجور به سال ۱۳۳۵ بر می‌گردد و این محدوده اکنون در اختیار سازمان صمت قرار گرفته است.

او افزود: این شرکت به موجب نامه سازمان صمت استان مازندران که منضم به پروانه اکتشاف است جهت همکاری در عملیات اکتشاف به این اداره کل معرفی شده است.

او افزود: منطقه اکتشافی در داخل منطقه حفاظت شده البرز مرکزی بوده و این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران و نوشهر گفت:این شرکت برای دسترسی به محدوده اکتشاف، درخواست مرمت و بازسازی جاده دسترسی قدیمی به معدن سرب و روی را داشته که منابع طبیعی مطابق قوانین و مقررات جاریه پس از محاسبه میزان خاکبرداری و تعداد نهال‌های موجود در مسیر، نسبت به تعیین خسارات وارده به منابع طبیعی اقدامات مربوطه را انجام داده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار